Lectură de 3 minute

17 Mai 2023 - Știri și Noutăți

[Studiu Gi BPO] În ciuda digitalizării, oamenii preferă să cumpere din magazinele fizice

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Noul studiu realizat de Gi BPO Advanced Outsourcing explorează tendințele și comportamentul actual al consumatorilor, dezvăluind modul în care marketingul poate schimba jocul în construirea conștientizării, încrederii și loialității.  

 

Sursa foto: Pixabay

În ciuda digitalizării, experiența fizică rămâne, în continuare, o parte esențială în comportamentul de cumpărare al consumatorilor, experiențele în magazine fiind așteptate să reprezinte 76% din totalul vânzărilor globale în 2026. În timp ce procesele digitale din ultimul deceniu au ajutat foarte multe companii să ajungă la clienți prin cele mai recente platforme, acum este timpul ca business-urile să își îndrepte atenția, din nou, asupra mediilor fizice de promovare reintegrând marketingul de teren în strategiile lor.

Intitulat „Ingredientul uitat din mixul de marketing”, studiul explorează tendințele și comportamentul actual al consumatorilor, identificând șase motive cheie pentru care marketingul de teren va deveni din ce în ce mai important pentru mărci și organizații.

Primul și poate și cel mai important element în comportamentul actual al consumatorilor este conștientizarea, esențială pentru succesul unei mărci. În acest context, marketingul de teren, prin audituri ad-hoc, poate oferi perspective în timp real asupra modului în care un brand este văzut în mediul fizic și poate asigura o conștientizare puternică și consecventă a mărcii.

Cu 763,5 milioane de utilizatori care activează blocarea reclamelor, consumatorii preiau un control din ce în ce mai mare asupra experienței lor online, ceea ce complică procesul de obținere a unui impact real.

La nivel global, 74% dintre consumatori își doresc mai multă interacțiune umană

Prin comparație, marketing-ul online permite companiilor să obțină o imagine de ansamblu în timp real a ceea ce văd clienții pe sute de site-uri, în timp ce tacticile de comercializare vizuală pot oferi noi soluții creative pentru a asigura o vizibilitate optimă.

Potrivit cercetărilor recente, astăzi, patru din cinci consumatori sunt pregătiți să părăsească un brand după trei sau patru experiențe de cumpărături slabe, în timp ce, unul din cinci renunță după prima experiență mai puțin placută.

Experiența de cumpărare și serviciile oferite sunt elemente ce țin de fidelizarea consumatorilor, iar auditurile regulate de retail sunt mai stricte ca niciodată, informațiile obținute fiind neprețuite pentru experiența pe care o oferă mărcilor.

Citeste si:
Al cincilea raport State of Snacking al Mondelēz: cum aleg consumatorii gustările în vreme de inflație
Al cincilea raport State of Snacking al Mondelēz: cum aleg consumatorii gustările în vreme de inflație

Datele arată că experiențele sunt adesea sub așteptările clienților, comerțul cu amănuntul, serviciile de călătorie, asistența medicală și serviciile financiare fiind cele mai expuse riscului de a oferi o experiență dezamăgitoare.

Chiar și în magazinele fizice, automatizarea și inteligența artificială obțin rezultate impresionante, însă consumatorii își doresc să contracareze această tendință. La nivel global, 74% dintre consumatori își doresc mai multă interacțiune umană, iar 75% afirmă că vor căuta în mod activ interacțiuni cu oamenii pe măsură ce tehnologia se îmbunătățește.

Mărcile care recunosc și răspund acestei nevoi umane de interacțiune personală vor fi cele care vor atinge succesul și loialitatea în următoarele decenii.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  [Studiu Gi BPO] În ciuda digitalizării, oamenii preferă să cumpere din magazinele fizice