Lectură de 2 minute

14 Jan 2022 - Interviuri și Analize

Studiu: 40% dintre români spun că au renunțat să cumpere de la companii care nu sunt responsabile față de mediu

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Șase din zece români ar renunța să cumpere produse și servicii de la companii care nu demonstrează responsabilitate față de mediul înconjurător și societate, iar 40% declară că au renunțat deja să cumpere de la companii despre care au descoperit că nu sunt responsabile cu mediul, conform unui studiu realizat de Ipsos pentru ING Bank.

„Asistăm la o transformare în prioritățile consumatorului. Pe de o parte avem o conștientizare a responsabilității individuale, iar pe alta vedem și creșterea așteptărilor față de companii și autorități”, a declarat Alexandra Maier, sustainability manager ING Bank România.

Opt din zece români sunt de părere că acțiunile lor pot avea un impact pozitiv asupra mediului și societății, circa 42% din cei intervievați spun că au observat o preocupare crescută față de mediu și în rândul prietenilor sau al familiei în ultimul an.

Schimbări în obiceiurile de consum

Circa 45% dintre români spun că sustenabilitatea produselor și impactul asupra mediului le influențează mai mult deciziile de cumpărare față de anii trecuți. Mai mult:

  • Peste jumătate ar plăti un preț mai mare pentru un produs mai durabil dacă ar ști că poate fi reciclat aproape cu totul.

  • 49% ar plăti mai mult pentru un produs dacă achiziționează de la o companie responsabilă social.

  • Aproape doi din trei români ar recicla și repara produsele pe care le dețin.

Așteptările românilor de la autorități

Două treimi din români sunt de părere că planurile de redresare economică trebuie să se concentreze pe accelerarea tranziției către o amprentă scăzută de carbon. Circa 74% spun că vor să vadă mai multe reglementări din partea autorităților pentru susținerea sectoarelor de energie verde (eoliene offshore, de exemplu), iar 72% consideră că autoritățile ar trebui să impună condiții companiilor care primesc sprijin financiar, astfel încât acest sprijin să contribuie la atingerea obiectivelor privind schimbările climatice.

Citeste si:
Cât dau românii pe cadourile de Paște anul acesta și ce vor cumpăra pentru familie
Cât dau românii pe cadourile de Paște anul acesta și ce vor cumpăra pentru familie

Studiul a fost realizat pe un eșantion de 1.000 de persoane, în luna septembrie.

Sursa foto: Hello I'm Nick / Unsplash

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Studiu: 40% dintre români spun că au renunțat să cumpere de la companii care nu sunt responsabile față de mediu