Lectură de 3 minute

19 Nov 2021 - Știri și Noutăți

Starbucks și Amazon testează un concept de magazine fără casieri, în care clienții își pot plasa comanda automat

Roxana Vasile

Starbucks explorează un nou format de magazine fără casieri, în parteneriat cu Amazon, care va permite clienților să cumpere băuturi, snacks-uri și alte produse fără a mai aștepta la rând, utilizând tehnologia automată de plată dezvoltată de gigantul comerțului electronic, scrie Forbes.

Primul concept de magazin de acest fel va fi deschis în New York City, între Lexington și Park Avenues. Companiile au planuri recente de a adopta același model în cel puțin trei alte locații, cu o a doua deschidere în clădirea The New York Times din New York City anul viitor, iar a treia locație urmează să fie stabilită.

Starbucks este de departe cea mai mare companie care a fost de acord să adopte această tehnologie a Amazon. Locațiile vor fi operate la comun de ambele companii, o parte Starbucks și o parte Amazon Go, linia de magazine fizice deschise de Amazon în 2018 pentru a testa această tehnologie de plată.

Cum se poate comanda?

Clienții care vor dori să comande vor putea intra în aplicația mobilă a Starbucks, vor plăti cu cardul bancar și o pot ridica din magazin când este gata. Cu toate acestea, noile locații vor avea și o secțiune operată de Amazon care va include salate, sandvișuri și sute de alte produse. Clienții pot intra în restaurante prin scanarea aplicației Amazon, prin glisarea cardului de credit sau prin înscrierea în programul numit Amazon One, care identifică userii pe baza palmei lor și preia automat plata prin cardul din aplicație.

Retail jobs

Amazon urmărește apoi ca fiecare comandă care a fost plasată să ajungă la client în mod corect, comanda fiind urmărită prin camere de supraveghere, senzori și o imagine computerizată. Clienții ar urma să primească chitanța în câteva ore.

,,Este ca o cămară uriașă atașată casei tale. Poți lua ceea ce îți dorești, oricând îți dorești și să pleci direct fără să plătești'', spune Dilip Kumar, vicepreședinte al retailerului fizic și tehnologiei al Amazon.

Acest concept de magazin este destinat atât persoanelor care sunt pe grabă, cât și celor care ar vrea să stea și să aștepte puțin. Noile locații dispun de spații individuale de muncă și mese extinse care au prize și porturi USB. Starbucks își descrie, de cele mai multe ori, locațiile ca un ''al treilea loc'', care nu este nici acasă, dar nici birou.

Conceptul de magazin prezintă viziunea ambelor companii care au sediul în Seattle. Meniul complet al Starbucks este valabil în aplicație, iar clienții pot câștiga puncte de loialitate. Cu toate acestea, Amazon și-a pus amprenta și brandingul la intrarea în centrele pe care le operează. Noul concept de magazine este o nouă încercare a Amazon de a convinge companiile să îi încerce tehnologia, care este deja folosită pe stadioane și în aeroporturi.

Citeste si:
Progresiv dă start înscrierilor la Progresiv Awards 2022, cea mai mare competiție locală dedicată proiectelor din retail & FMCG

Costul acestei tehnologiei este, însă, un impediment, în calea adoptării de către alte companii. Potrivit documentelor interne ale gigantului obținute de Business Insider, compania a lucrat la a reduce cheltuielile, cu dorința de a reduce anual costul de operare la aproximativ 75% în 2023, comparativ cu 2020.

Amazon și Starbucks au refuzat să spună câte astfel de locații vor urma să deschidă, sau dacă tehnologia va putea într-o zi să fie introdusă în oricare dintre cele 30.000 de locații ale Starbucks din întreaga lume, inclusiv în România. Starbucks și-a dublat locațiile de pickup în întreaga lume de la începutul pandemiei.

Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Starbucks și Amazon testează un concept de magazine fără casieri, în care clienții își pot plasa comanda automat