La finalul lunii iunie, Sphera Franchise Group a înlocuit paletinele de amestecat (cafea/ceai) și tacâmurile din plastic cu ustensile din lemn, în toate restaurantele KFC, Pizza Hut și Taco Bell din România.
,,În 2018 publicam primul Raport de Sustenabilitate al Sphera, iar în 2019 anunțam decizia de a renunța definitiv la paiele din plastic din restaurantele KFC, Taco Bell și Pizza Hut de pe teritoriul României, din dorința de a contribui la efortul global de reducere a articolelor din plastic de unică folosință, și implicit, reducerea poluării. Astăzi, suntem bucuroși să anunțăm o nouă inițiativă care ne aduce mai aproape de realizarea unui business sustenabil, și anume înlocuirea paletinelor și tacâmurilor din plastic cu unele din lemn. Vom continua demersul sustenabil şi în anii următori”, a declarat Călin Ionescu, CEO Sphera Franchise Group.
Eforturile companiei de a reduce plasticul au început în 2019, când a fost făcut un prim demers important anunțând decizia de a înlocui paiele din plastic cu paie din hârtie produse din păduri administrate în mod sustenabil, în toate restaurantele KFC, Pizza Hut și Taco Bell din România.
Pentru a susține aceste demersuri, compania caută producători specializați pentru realizarea ambalajelor într-un mod sustenabil.
Prin inițiativele sustenabile implementate, care se regăsesc în Rapoartele de sustenabilitate publicate începând cu anul 2018, Sphera Franchise Group ia și alte măsuri, precum: reciclarea uleiului uzat, în colaborare cu firme specializate în tehnologia producției de biocarburant și colectarea selectivă a ambalajelor în cadrul tuturor restaurantelor, conform legislației în vigoare.
Sphera Franchise Group S.A. este cel mai mare grup din industria de food service din România şi deţine companiile care operează în sistem de franciză brandurile KFC, Pizza Hut, Pizza Hut Delivery şi Taco Bell.
Cele trei lanțuri de fast-food lucrează cu mai mulți furnizori pentru carnea de pui, dar băuturile nealcoolice sunt furnizate aproape exclusiv de un singur furnizor, deoarece piața este dominată de doi mari jucători. Grupul a încheiat primul trimestru din 2021 cu vânzări în restaurante de 211,4 milioane de lei, în creștere cu 6,6% față de aceeași perioadă a anului trecut, iar comenzile înregistrate din livrare s-au menținut la nivelul ultimelor trei luni din 2020.