În cele 12 luni anterioare sondajului din 2021, 90% din oamenii cu vârste cuprinse între 16 și 74 de ani din UE au utilizat internetul. Astfel, 74% dintre aceștia au cumpărat sau comandat bunuri și servicii pentru consumul propriu. Cumpărăturile online au crescut cu cu un procent comparativ cu 2020 (73% dintre utilizatorii de internet) și cu 11 puncte procentuale comparativ cu 2016 (63%).
Cea mai mare rată a utilizatorilor de internet care au comandat bunuri și servicii prin intermediul internetului în ultimele 12 luni, înainte de sondaj, a fost înregistrată în Olanda (94%), Danemarca (92%) și Suedia (89%). La polul opus, mai puțin de 50% au făcut cumpărături online în România (44%) și Bulgaria (42%).
În ultimii cinci ani, cea mai mare creștere în shopping-ul online în rândul utilizatorilor de internet a fost raportată în Cehia (cu 27%), Slovenia, Ungaria și România (toate cu peste 26%), precum și Croația și Lituania (ambele cu peste 25%).
Hainele, încălțămintea și accesoriile: cea mai comună achiziție online
În cele trei luni anterioare sondajului, cele mai comune achiziții online de bunuri au fost hainele (inclusiv hainele sport), încălțămintea și accesoriile (comandate de 68% din cumpărătorii online). Produsele purtabile au fost urmate de livrările de la restaurante, lanțuri fast-food și servicii de catering (31%), mobilă, accesorii pentru casă și grădină (29%), produse de îngrijire și wellness (27%), urmate de cărți printate, reviste și ziare (25%), articole sportive (fără articole vestimentare sportive, 24%), computere, tablete, telefoane mobile și accesoriile acestora (23%), jucării pentru copii sau articole de îngrijire a copiiilor (20%).