Lectură de 3 minute

17 Jul 2021 - Știri și Noutăți

Supermarketul online din Cehia, Rohlik, a strâns 100 de milioane de euro pentru a intra și pe piața din România

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

Rohlik, cel mai mare supermarket online din Cehia, un start-up care a construit o afacere din comenzi și livrare de produse alimentare, a strâns 100 de milioane de euro pentru dezvoltarea livrărilor în Europa. Această investiție evaluează compania la un miliard de euro, scrie Tech Crunch.

Livrarea de produse alimentare „instant” a fost o temă importantă în rândul startup-urilor alimentare din Europa, unde clienții pot comanda dintr-un sortiment limitat de articole, livrate uneori în doar 10 sau 15 minute. Startup-ul Rohlik, care vine cu o propunere mult mai mare - un supermarket virtual cu peste 17.000 de articole pe care le livrează în doar două ore - anunță o finanțare care are în vedere dezvoltarea livrărilor în Europa.

Startup-ul ceh s-a extins deja în Ungaria și Austria și își planifică prima lansare în Germania, la München, în următoarele luni. Cu această creștere suplimentară a finanțării, Tomáš Čupr, fondatorul și CEO-ul lui Rohlik, spune că România, Italia, Franța și Spania sunt acum pe listă.

Pandemia a schimbat obiceiurile de consum ale clienților

Pandemia Covid-19 a avut un impact uriaș asupra modului în care mâncăm, iar un aspect al acestui fapt a fost acela că mult mai mulți oameni au început să cumpere alimente și produse gata preparate, cu livrare acasă. Aceste schimbări au reprezentat o mare oportunitate pentru companiile de tehnologie care construiesc modele mai eficiente pentru a aduce oamenilor aceleași bunuri (și, uneori, chiar și o selecție mai interesantă sau un serviciu mai convenabil) pentru a completa decalajul.

Rohlik a observat această creștere și s-a dezvoltat constant timp de șase ani pe piața sa internă din Republica Cehă înainte de a strânge bani pentru a intra pe alte piețe din Europa. Însă, dezvoltarea Rohlik este posibilă datorită cererii crescute a consumatorilor.

Veniturile Rohlik în 2020 au depășit 300 de milioane euro, cu peste 750.000 de clienți, însă retailerul nu a dezvăluit nicio cifră pentru 2021 care să indice cât de bine merge expansiunea sa, dar finanțarea pare să indice o îmbunătățire.

În prezent, comanda medie în platformă este cuprinsă între 60 și 100 euro, clienții cumpărând de obicei aproximativ o dată pe săptămână, a spus Tomáš Čupr, fondatorul și CEO-ul lui Rohlik.

Deși numele lui Rohlik se poate schimba cu fiecare nouă intrare pe piață - în Ungaria este Kifli.hu, în Austria Gurkerl.at, iar în Germania se va numi Knuspr.de - ceea ce rămâne neschimbată este formula de bază a companiei, o combinație proprie - articole achiziționate prin ridicare proprie, bunuri de la parteneri precum Marks & Spencer și produse provenite de la întreprinderi mici, locale, o combinație care ar putea fi reechilibrată sau personalizată în funcție de cererea pieței.

Citeste si:
Bolt Market a „salvat” peste 2 tone de deșeuri alimentare în România, în 2023
Bolt Market a „salvat” peste 2 tone de deșeuri alimentare în România, în 2023

Rohlik aduce un nou concept pe piață

Čupr a descris industria alimentară online un „eșec în ultimii câțiva ani”. Rohlik vrea să schimbe acest lucru prin încorporarea întreprinderilor locale. Exemplul retailerului: un magazin independent de fabricare de paste din Italia ar putea acum să-și vândă, pentru prima dată, ravioli și pappardelle unui cumpărător din Austria sau Ungaria prin Rohlik.

„Încercăm să eliminăm o călătorie către un magazin din alt colț al lumii'', a continuat el, referindu-se la abundența de startup-uri cu livrare rapidă care au ajuns pe piață.

Fondat în 2014, Rohlik Group a obținut vânzări de peste 300 milioane de euro anul trecut. Rohlik are aproximativ 500 de angajați și caută peste alți 100 de angajați pentru operațiunile din Cehia, Austria și Ungaria, precum și pentru viitorul supermarket din Germania. Compania furnizează servicii de livrare la domiciliu în aceeași zi, la aproximativ două ore de la plasarea comenzilor.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Supermarketul online din Cehia, Rohlik, a strâns 100 de milioane de euro pentru a intra și pe piața din România