Lectură de 3 minute

05 Mar 2021 - Știri și Noutăți

Rohlik, cel mai mare supermarket online din Cehia, se pregătește să intre pe piața românească, după ce BERD a intrat în acționariatul companiei

Angela Alexandru

Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD) a devenit acționar al retailerului Velka Pecka, ce deține Rohlik, cel mai mare magazin online alimentar din Cehia. În urma atragerii de investiții, Rohlik pregătește extinderea în alte țări, printre care și România. 

Compania Velka Pecka, înființată din 2014, a devenit în scurt timp cel mai mare retailer online de produse alimentare din Republica Cehă, unde operează sub numele Rohlik, titrează un comunicat de presă emis de EBRD, care a devenit acționar al retailerului online în urma unei investiții de 30 de milioane de euro. În total, Velka Pecka a atras investiții de 190 miliaone de euro de la investitori.

Dacă înainte de pandemie cumpărăturile online erau catalogate drept o comoditate, criza Covid-19 a schimbat comportamentul cumpărătorilor și acum un astfel de shopping este văzut ca o necesitate. Concret, odată cu impunerea restricțiilor care au limitat contactul fizic și cu carantina de coronavirus, pentru unii clienți comercializarea online a alimentelor a devenit indispensabilă.

Velka Pecka urmărește acum să își extindă operațiunile în Ungaria, având la bază modedul de succes al afacerii. Totodată, dorește să intre pe piața din România, dar și în alte țări unde BERD operează. Extinderea ar oferi clienților mai multe opțiuni, pentru că sunt puse la dispoziție sortimente unice de alimente locale, organice și sănătoase sau produse artizanale, dar și diverse servicii. În plus, prin diversitatea de produse compania susține afacerile și distribuitorii locali, dar și o rețea alimentară bazată pe sustenabilitate. 

În același timp, expansiunea Velka Pecka unde operează BERD ar însemna pentru aceste țări și creșterea oportunităților pe piața muncii. Compania va introduce cursuri de instruire pentru mai mult de 600 de persoane din România şi Ungaria. Un alt obiectiv este acela de a promova femeile care s-au impus în domenii precum ştiinţă, tehnologie, inginerie, matematică şi management, pentru egalitatea de gen.

Citeste si:
Alexandrion Group lansează în România Grande Couronne, un single malt scotch whisky, disponibil în ediție limitată

Natalya Zhukova, Director BERD, Agribusiness a declarat: “Suntem foarte mândri de această investiţie, una care abordează mai multe probleme cu care ne confruntăm astăzi. Odată cu participarea de capital BERD îşi asumă un angajament pe termen lung faţă de o companie tânără şi dinamică, într-o perioadă când accesul la finanţare este dificil. Extinderea retailului în online este un răspuns direct la imensele perturbări provocate de pandemia Coronavirus. Crearea de oportunităţi de formare profesională pentru tineri este esenţială într-un moment în care piaţa forţei de muncă are din ce în ce mai multă presiune”.

Tomáš Čupr, fondator și CEO al grupului Rohlik a vorbit despre impactul pe care se așteaptă să îl aibă extinderea grupului pe piața de retail. Acesta a adăugat: „Ne așteptăm ca activitățile noastre să impulsioneze piața și să forțeze toți jucătorii din industria de retail să accelereze. Nu ne concentrăm pe livrarea unui coș mic foarte repede, ca alte firme de pe piață, ci mai degrabă pe satisfacerea nevoilor reale ale familiilor europene”.

Un obiectiv cheie al activităţilor BERD este susţinerea domeniului agribusiness, banca sprijinind sectorul dezvoltării durabile şi inclusive printr-o combinaţie de investiţii.

Sursă foto: Facebook Rohlik 

Citeste si:
Retailerul online de modă Asos anunță rezultate surprinzătoare în contextul pandemiei: creștere de 2,3 mld. de euro în ultimele șase luni

Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Rohlik, cel mai mare supermarket online din Cehia, se pregătește să intre pe piața românească, după ce BERD a intrat în acționariatul companiei