Lectură de 6 minute

21 Oct 2021 - Știri și Noutăți

Retargeting Biz lansează newslettere personalizate pentru companii în funcție de comportamentul și preferințele fiecărui angajat abonat

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

Compania românească de marketing automat Retargeting Biz, ce desfășoară operațiuni pe patru piețe europene, (România, Ungaria, Grecia și Bulgaria) a introdus o nouă funcționalitate: newslettere personalizate pentru companii, în funcție de comportamentul și preferințele fiecărui abonat în parte, cu creșterea vânzărilor cu peste 12% încă din prima lună.

La nivel mondial, 61% din afacerile care oferă recomandări de produse personalizate obțin profituri mai mari, 58% își cresc traficul de pe site, în timp ce 55% observă îmbunătățiri în privința loialității clienților. De asemenea, 86% dintre cumpărători susțin că personalizarea le influențează deciziile de cumpărare, 45% din aceștia preferând să cumpere de pe un site care dispune de o astfel de tehnologie.

Personalizarea se referă la crearea de conținut, oferte sau recomandări de produse individualizate fiecărui utilizator în parte, în funcție de profilul său, comportament și preferințe. Cu alte cuvinte, în cazul newsletterelor personalizate, fiecare abonat va primi o variantă diferită a aceluiași e-mail, conform preferințelor si comportamentului său online și a comenzilor plasate anterior de el sau de profiluri similare lui.

Folosind o astfel de tehnologie, magazinele online pot oferi experiențe de cumpărături unice pentru fiecare client în timp real, ceea ce duce la rezultate net superioare în ceea ce privește rata de click, rata de conversie și rata de retenție. În plus, oferă conținut relevant vizitatorilor magazinelor online, oferindu-le o experiență de cumparaturi online ușoară și plăcută”, spune Alina Mitrică, CCO Retargeting Biz.

La doar câteva săptămâni de la lansarea oficială, 17,52% din utilizatorii platformei Retargeting trimiseseră deja newslettere personalizate, 20% dintre aceștia fiind magazine online mari și foarte mari.

Pentru segmentul fashion, unde întâlnim de obicei baze de date de peste 200.000 de abonați, rata de click a atins chiar și 5,75%. Magazinele online specializate în comercializarea jocurilor sau a electronicelor și produselor IT se bucură de rate de deschidere de până la 29,71%, și rate de click de până la 4,69%, pe când cele mai surprinzătoare rezultate au venit din nișa de casă și grădină, unde rata de click se poate ridica până la 11,95%, precum și din sectorul de birotică și papetărie unde unul din clienți a înregistrat rate de deschidere de 33%, respectiv rate de conversie de peste 6%.

“Piața de e-mail marketing a depășit la nivel global 1,13 miliarde de dolari în 2020, iar această valoare este așteptată să se dubleze până în 2027. Cu toate acestea, din punct de vedere tehnologic, soluțiile disponibile pe piață fie nu reflectau această dezvoltare rapidă, permițând doar automatizări de bază, fie necesitau cunoștințe și procedee tehnice complexe, ce nu sunt la îndemâna tuturor”, explică Rareș Bănescu, CEO Retargeting Biz.

Criteriile de realizare a newsletterelor

Newsletterele personalizate sunt disponibile pentru numai 40 euro/100.000 de e-mailuri trimise, iar criteriile-cheie pe care echipa le-a avut în vedere de-a lungul dezvoltării acestora sunt următoarele:

Citeste si:
GenAI - reticență versus oportunitate: La ce se așteaptă liderii companiilor din România
GenAI - reticență versus oportunitate: La ce se așteaptă liderii companiilor din România
  • Capacități de segmentare - de la segmentarea automată a abonaților până la targetare unu-la-unu, magazinele online trebuie să fie capabile să își înțeleagă segmentele nișă și modalitatea de a le aborda. Cu cât comportamentul individual al fiecărui abonat este mai bine izolat, cu atât mai multe conversii vor genera newsletterele trimise.

  • Personalizarea layout-urilor - chiar dacă există deja o echipă dedicată, crearea constantă de newslettere atractive implică resurse de design și timp, și a apărut o soluție care simplifică procesul pe cât mai mult posibil, prin introducerea unui editor creativ și a șabloanelor predefinite, care reduc procesul la doar câteva click-uri.

  • Posibilități de automatizare - orice magazin online are nevoie de flexibilitate în stabilirea si implementarea campaniilor. Testarea de tip A/B, timpii de trimitere și recomandările dinamice de produse se bazează pe algoritmi capabili să optimizeze automat campaniile la scară largă. În același timp, platforma permite și intervenția manuală pentru personalizarea conținutului cu creativele și elementele de brand specifice fiecărui business in parte.

Cum funcționează newsletterele personalizate

Iată cum pot fi realizate campaniile de newsletter personalizat prin intermediul platformei Retargeting Biz:

  1. Alegerea segmentului

Primul pas în crearea newsletterelor este alegerea destinatarilor mesajelor. Se poate alege dintr-o gamă largă de segmente predefinite, precum cumpărători, non-cumpărători, activi, etc. Dar, de asemenea, este posibilă definirea segmentelor proprii, în funcție de strategia de business.

  1. Subiectul

Subiectul newsletterului poate asigura sau periclita succesul unei campanii. Funcționalitatea de conținut autogenerat asigură accesul instant la sugestii atractive pentru fiecare industrie în parte, care pot fi modificate după bunul plac. Nu în ultimul rând, sfaturile practice și informațiile legate de performanță disponibile în această secțiune accelerează luarea deciziilor.

  1. Conținutul

Dacă nu se dorește crearea newsletterului de la zero, se poate alege unul dintre șabloanele predefinite disponibile pe platformă. Modificarea acestuia se face prin modalitatea drag and drop, pozitionand blocurile de conținut (text, imagini, videoclipuri, link-uri, bannere, etc.) la locul dorit.

  1. Timpul pentru widget-uri

Produsele afișate pot fi alese în funcție de widget-ul de recomandare folosit dintre cele 8 disponibile (Recomandate pentru tine, Cumpărate frecvent împreună, S-ar putea să-ți placă și, Vizionate recent, Cele mai vândute, Live Feed, Cele mai populare și Produse noi). De asemenea, se poate genera propria selecție de produse, prezentată într-un mod asemănător grilei Instagram.

  1. Elemente dinamice

Pentru un impact mai mare asupra abonaților, se poate adăuga conținut captivant, precum bannere, numărătoare inversă, reduceri, GIF-uri, stickere, etc.

  1. Trimitere inteligentă

Timpii de trimitere ai campaniilor pot fi programați manual sau Inteligența Artificială poate determina timpii optimi, atunci când abonații au cele mai mari șanse să convertească. Funcționalitatea de testare de tip A/B este și ea disponibilă, iar în cazul în care newsletterele nu sunt deschise în primele 24 de ore, există posibilitatea ca acestea să fie retrimise automat, cu un titlu diferit, autogenerat.

În prezent, echipa Retargeting Biz este formată din peste 50 de persoane, dintre care 35 în România și peste 15 în piețele externe în care compania activează.

Cifra de afaceri la nivelul companiei a fost aproape 10 milioane de lei în 2020, cu 58% mai mare decât în 2019. Creșterea a venit pe fondul dezvoltării pieței de e-commerce la nivel global, dar și pe creșterea notorietății brandului Retargeting Biz și a rezultatelor raportate de clienți.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Retargeting Biz lansează newslettere personalizate pentru companii în funcție de comportamentul și preferințele fiecărui angajat abonat