Lectură de 4 minute

12 Jan 2021 - Știri și Noutăți

Retailerul de modă de lux Farfetch, planuri ambițioase de sustenabilitate

Angela Alexandru

Abonează-te pe  

Industria de fashion este cunoscută ca fiind a doua cea mai mare industrie poluantă, după cea petrolieră. Tot mai mulți retaileri încearcă să adopte practici mai sănătoase pentru mediu, în procesul de fabricare și nu numai. Retailerul online Farfetch, cu accesorii și îmbrăcăminte de lux de la designeri faimoși, face un pas decisiv în limitarea cantității deșeurilor textile cu un plan de sustenabilitate întins pe o perioadă de 10 ani.

Fii alături de noi pe 18 ianuarie, de la ora 11:00, la Fashion ROute: Fashion goes digital, fashion goes sustainable pentru a fi la curent cu ultimele trenduri în materie de fashion online și sustenabil și pentru a afla strategia marilor jucători din piață! Alături de noi vor fi: Robert Berza (Fashion Days), Raluca Radu (Answear.ro), Alexandru Dincovici (Veranda Mall online) și Elena Cobianu (GLAMI.ro). Te poți înscrie pentru a participa gratuit AICI.

Retailerul de fashion Farfetch, care operează pe mai multe piețe internaționale, își îndreaptă atenția pe reducerea impactului industriei de modă asupra mediului înconjurător. Astfel, retailerul de lux a lansat un plan cu strategiile și mișcările pe care le va adopta în următorii 10 ani, pentru a susține și accelera domeniul de activitate către practici de afaceri mai durabile și prietenoase cu planeta, scrie Forbes.

Decizia vine după ce pe platformă s-a înregistrat o creștere rapidă a vânzărilor online în timpul carantinei globale de anul trecut. Totodată, în decembrie 2020, acțiunile Farfetch au crescut cu 16,8%, după ce s-a aflat că Farfetch a atras investiții în valoare de 1,1 miliarde de dolari de la compania chineză Alibaba și grupul elvețian Richemont. Noile fonduri atrase de Farfetch vor fi utilizate pentru extindere, urmând să lanseze un nou marketplace pentru bunurile de lux special pentru piața din China.

Gigantul din e-Commerce Farfetch este locul unde retaileri independenți de modă din toată lumea - peste 700 de parteneri - își vând produsele către boutique-uri fashion independente. Strategiile de sustenabilitate sunt reunite sub denumirea "Positively Farfetch" și au acțiuni întinse pe un deceniu pentru creșterea diversității și eficientizarea afacerii. În acest sens sunt urmărite patru obiective.

În primul rând Farfetch urmărește să reducă sau să neutralizeze amprenta de carbon a companiei. Acest plan poate fi realizabil, spre exemplu, prin folosirea de ambalaje din materiale eco și prin sporirea folosirii energiei regenerabile. 44% dintre emisiile totale de gaze cu efect de seră sunt generate de transport și returnări, astfel că se dorește eficientizarea rețelei logistice și a operațiunilor specifice.

Astfel, Farfetch introduce noi ambalaje pentru a se asigurara că articolele sunt expediate în cutii de dimensiuni adecvate pentru diminuarea risipei de hârtie. Pentru aceasta se impun compensări din punct de vedere economic, pentru a scădea impactul asupra mediului, prin sprijinirea proiectelor forestiere și de energie regenerabilă.

Citeste si:
Mizar, retailerul românesc de modă se extinde la nivel național 
Mizar, retailerul românesc de modă se extinde la nivel național 

În al doilea rând, Farfetch va promova folosirea de produse recunoscute sau certificate ca fiind mai bune pentru planetă și animale, în principiu mai bune pentru omenire și mediul înconjurător. Planul include utilizarea de produse organice care pot fi reciclate în alte scopuri utile, iar ținta este ca până în 2030, toate veniturile să provină de la bunuri certificate ecologic, reciclate sau second-hand.

O a treia țintă a "Farfetch este să învețe clienții să extindă durata de viață a hainelor și să promoveze diminuarea risipei prin revânzare, donații, reparații sau modificări". Pe Ferfetch sunt deja în derulare servicii ca "Farfetch Secondlife" (se vând genți de firmă în schimbul unor credite de cumpărături) sau "Farfetch Donate" (donare de haine și accesorii), care vor fi extinse pe alte două piețe. De-a lungul timpului au ajutat cumpărătorii să își folosească hainele o perioadă îndelungată. De asemenea, Farfetech face investiții în comercializarea articolelor de lux second-hand încă din septembrie 2020. În plus, pentru viitor retailerul de lux ia diverse măsuri pentru susținerea unei culturi împotriva discriminării, una care crede în egalitate.

Thomas Berry, directorul afacerilor durabile a Farfetch, spune: „Funcționăm la intersecția modei, tehnologiei și sustenabilității. Aceste domenii au fuzionat încă înainte de carantina globală, dar trecerea la online se accelerează rapid. Stabilirea unor obiective ambițioase pe termen lung este următorul pas logic în durabilitatea companiei."

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Retailerul de modă de lux Farfetch, planuri ambițioase de sustenabilitate