Lectură de 3 minute

18 Nov 2020 - Știri și Noutăți

Alibaba și Richemont investesc 1,1 miliarde de dolari în Farfetch pentru accelerarea sectorului de lux în China

Angela Alexandru

Retailerul de lux Farfetch a atras investiții în valoare de 1,1 miliarde de dolari de la compania chineză Alibaba si grupul elvețian Richemont. Noile fonduri atrase de Farfetch vor fi utilizate pentru extindere, urmând să se lanseze un nou marketplace pentru bunurile de lux special pentru piața din China, notează Retail Gazette.

Alibaba și Richemond vor investi, fiecare, câte 300 de milioane de dolari în Farfetch Limited și alte câte 250 de milioane de dolari în Farfetch China, o întreprindere comună. Acordul va însemna ca fiecare companie să primească o participație de 25%, iar operațiunile din China să fie derulate exclusiv de Alibaba și Richemont. Separat, investitorul Artemis va deține o participație la Farfetch cu o investiție de 50 de milioane de dolari.

Totodată, acest lucru înseamnă că Alibaba va lansa pentru Farfetch canale specializate de e-commerce pe platformele subsidiare Tmall Luxury Pavilion și Luxury Soho, un marketplace care va oferi acces la  757 milioane de consumatori. Se crede că parteneriatul va „accelera digitalizarea industriei globale a luxului” prin „valorificarea expertizei și a acoperirii respective a fiecărei companii”.

„Acest anunț este un pas major în misiunea noastră de a conecta curatorii, creatorii și consumatorii din industria modei de lux”, a spus fondatorul și directorul executiv al Farfetch, José Neves. Acesta a completat spunând că "investiția de 1,15 miliarde de dolari în Farfetch, de la Alibaba Group, Richemont și Artemis este o validare puternică a poziției noastre ca platformă globală pentru lux. Noile inițiative extind strategia Farfetch de a alimenta digitalul în industria luxului, care a fost accelerată de provocările fără precedent a pandemiei Covid-19."

Directorul executiv al Alibaba, Daniel Zhang a completat: “Acest parteneriat reunește unele dintre cele mai importante platforme tehnologice de comerț cu amănuntul din lume, reprezentând o altă etapă importantă în strategia Alibaba de a satisface cererea în creștere rapidă de produse de lux din China. Vom accelera digitalizarea industriei globale de retail de lux și vom transforma experiența de cumpărături de lux pentru consumatori".

Citeste si:
Lidl, mai bine 90 de ONG-uri susținute național. Peste 30 de milioane de lei investiți în dezvoltarea comunităților locale

Președintele Richemont Johann Rupert a declarat: “Bazându-ne pe asocierea în participațiune cu Alibaba, aceste evoluții reprezintă o accelerare semnificativă a călătoriei noastre către retailerul de lux. Această inițiativă reunește o combinație puternică de puncte forte reprezentate de parteneriatele cu branduri de marcă, organizarea făcută de experți și asistența clienților la nivel excepțional. Toate ne vor ajuta să oferim o experiență omnichannel fără probleme clientelei noastre."

Acțiunile Farfetch s-au dublat în ultimele șase luni și au crescut cu până la 19% în New York în raporturile potențialei tranzacții, care ar fi a treia investiție majoră a Farfetch de către un retailer chinez. Retailerul online de lux a beneficiat de pandemia Covid-19, după ce veniturile au crescut cu 74% în al doilea trimestru în timpul izolării.

Farfetch este un retailer online de bunuri de lux, care vinde îmbrăcăminte de lux către boutique-uri independente de modă. Richemond este o companie producătoare de bijuterii și ceasuri de lux din Elveția, care deține Cartier și operează în prezent o societate mixtă cu Alibaba în China.

Citeste si:
H&M, din nou în centrul unui scandal. Retailerul de modă are în plan închiderea a zeci de magazine în Spania
Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Alibaba și Richemont investesc 1,1 miliarde de dolari în Farfetch pentru accelerarea sectorului de lux în China