Ca majoritatea celorlalte mărci occidentale, PepsiCo s-a retras din Rusia din cauza invaziei Ucrainei. Anterior, producătorul Lay’s și 7Up făcea 4% din toate vânzările sale în Rusia, așa că efectele se văd chiar dacă grupul continuă să vândă anumite produse alimentare în țară, mai scrie publicația. Anterior, compania se așteptase la o creștere de 6%.
Cu toate acestea, PepsiCo își crește previziunile cu privire la vânzări în 2022, după un prim trimestru favorabil. În cele trei luni încheiate la 19 martie, vânzările au crescut cu 9,3 %, până la 16,2 miliarde de dolari (15 miliarde de euro). Au crescut atât prețurile, cât și volumele vânzărilor.
În ceea ce privește estimările pentru 2022, producătorul și-a îmbunătățit perspectivele de vânzări. PepsiCo se aștepta ca veniturile pe întregul an să crească cu 8%, față de 6% cât era estimarea inițială pentru creșterea organică, potrivit raportului financiar publicat de companie.
„Având în vedere puterea și rezistența afacerii noastre până în prezent și ținând cont de o inflație mai mare decât cea estimată a costurilor materiilor prime pentru restul anului 2022, ne așteptăm acum ca vânzările noastre organice pentru întregul an să crească cu 8%”, a spus Ramon Laguarta, CEO-ul companiei.
În ciuda costurilor din Rusia, profitul net s-a dublat cu peste 4,3 miliarde de dolari (4 miliarde de euro). Grupul își scade prognoza pentru întregul an, în principal din cauza efectelor valutare, dar avertizează că efectele conflictului s-ar putea extinde și mai mult.
PepsiCo are în Rusia peste 20.000 de angajați.