Lectură de 5 minute

13 Dec 2021 - Știri și Noutăți

Coca-Cola: 20% din portofoliu este îmbuteliat în PET reciclat, iar toate băuturile răcoritoare, în ambalaje reciclabile. Compania a investit 9,5 milioane de lei în comunitate

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

Sistemul Coca‑Cola a făcut public cel mai recent raport de sustenabilitate, care reflectă modul în care a implementat, în 2020, practicile de sustenabilitate atât în raport cu partenerii, angajații și consumatorii, precum și cu mediul înconjurător și comunitățile locale. Producătorul de băuturi a investit 9,5 milioane de lei în comunitatea din România. Cel mai recent angajament al Coca-Cola este reducerea emisiilor pe întregul lanț valoric până la zero net, până în 2040. Acest angajament nu vizează doar operațiunile Sistemului, ci și operațiunile partenerilor săi. 

Sistemul Coca-Cola în România este format din două companii: Coca-Cola România, deținătorul brandurilor, și Coca-Cola HBC România, îmbuteliatorul și distribuitorul băuturilor din portofoliu. Sistemul Coca-Cola are peste 1.500 de angajați, trei fabrici și un miliard de litri de băutură și peste 93.000 de clienți. Raportul este lansat într-un an aniversar când Coca-Cola sărbătorește 30 de ani de la prima sticlă produsă local, în România.

“Sustenabilitatea înseamnă să ai grijă constant ca impactul pe care îl ai să fie unul pozitiv. Pentru noi, sustenabilitatea se traduce prin grija față de resursele naturale, consumul redus de apă și energie, investițiile în comunitate, inovațiile în operațiuni și ambalaje, implicarea în dezvoltarea echipei.

De șase ani consecutivi, Coca-Cola HBC România este recunoscută ca cea mai sustenabilă companie pe plan local. În spatele acestor rezultate este o echipă extraordinară, care pune pasiune în tot ce face. Știm însă că mai sunt aspecte de îmbunătățit. Angajamentul nostru este să continuăm să investim și să inovăm, astfel încât să lăsăm o lume mai bună #dupănoi”, spune Alice Nichita, Corporate Affairs & Sustainability Director la Coca‑Cola HBC România.

Retail jobs

Rezultate raport de sustenabilitate Coca-Cola

În privința operațiunilor, 83% dintre furnizorii cu care lucrează Coca-Cola sunt furnizori locali. În privința portofoliului, 27,6% din totalul vânzărilor a fost reprezentat de băuturi low&no calories și apă, în timp ce 90% din publicitatea făcută pentru brandul Coca-Cola a promovat Coca-Cola Zero Zahăr. La capitolul Resurse Umane, Coca-Cola a alocat 37 de ore de formare profesională per angajat.

La capitolul mediu, 20% din totalul portofoliului este îmbuteliat în PET reciclat, 100% din portofoliul de băuturi răcoritoare este îmbuteliat în ambalaje reciclabile, iar 70% sunt ambalaje reciclate din totalul ambalajelor primare puse pe piață. Obiectivul companiei este ca până în 2025 să ajungă la 75% de astfel de ambalaje. În plus, 4% din cantitatea totală de deșeuri generate on-site au fost reciclate, iar 100% din totalul energiei electrice utilizate în fabrici provine din surse regenerabile și curate, precizează compania.

Sistemul Coca-Cola a alocat 11 milioane de euro pentru proiectele de reducere a consumului de energie încheiate în 2020, cu 832.338 kWh energie economisită și a fost constată aproximativ o scădere de 1,9% a intensității consumului de apă comparativ cu 2019, raportat la volumul de băuturi produs în 2020. În plus, a fost constată și o scădere de aproximativ 2% a emsiilor de carbon, raportat la volumul de băuturi produs în 2020.

“Anul 2020 marchează finalul celui de-al treilea deceniu de prezență a Sistemului Coca-Cola pe piața locală, perioadă în care băutura îndrăgită de milioane de români a devenit simbol al bucuriei, al emoțiilor și al optimismului. Într-un an complicat, în perioadă de pandemie, Sistemul Coca-Cola și-a reafirmat angajamentul față de comunitatea locală, investind peste 9,5 mil de lei în proiecte de sustenabilitate. Și #NuNeOprimaici. Sustenabilitatea înseamnă să acționezi azi, gândindu-te la mâine. Suntem parte din comunitatea locală, iar promisiunea noastră este să consolidăm un business sustenabil și să contribuim la schimbare”, spune Mihaela Niță, public affairs manager la Coca‑Cola România.

Citeste si:
Contextul geopolitic ar putea favoriza investițiile masive în România
Contextul geopolitic ar putea favoriza investițiile masive în România

Acesta este al treilea raport de sustenabilitate al Sistemului Coca-Cola în România și al 8-lea raport de sustenabilitate al Coca-Cola HBC România.

Coca-Cola, inclus în top trei cei mai mari poluatori de către Greenpeace

Cu toate acestea, Coca-Cola, Pepsi și Unilever sunt companiile care au poluat cel mai mult cu plastic în ultimul an, potrivit studiului publicat anual de organizația de apărare a mediului Greenpeace, preluat de The Brussels Times.

Studiul a arătat că Coca-Cola generează mai multă poluare decât Unilever și PepsiCo la un loc. Coca-Cola produce aproximativ 10% din recipientele din plastic asociate mărcii care se aruncă în întreaga lume, reprezentând peste trei milioane de tone de deșeuri.

În România, Coca-Cola deţine şi funcţionează pe baza unui sistem propriu, incluzând toate verigile necesare producerii şi distribuţiei produselor către consumatori. Pe plan local, Sistemul este format din Coca-Cola România (filială a The Coca-Cola Company, proprietarul mărcilor înregistrate) şi partenerul său, Coca-Cola HBC România, care îmbuteliază şi distribuie produsele Coca-Cola sub licenţa The Coca-Cola Company în România.

Conform studiului „Impactul socio-economic al Sistemului Coca-Cola în România", realizat pe baza datelor financiare din 2020, prezența acestui sistem pe piața locală generează o valoare adăugată de 434 de milioane de euro, echivalentul a 0,20% din PIB-ul României.

Coca-Cola HBC este unul dintre cei mai mari îmbuteliatori ai companiei Coca-Cola, având în 2019 vânzări de peste 2,2 miliarde de unități. Compania activează într-o zonă geografică extinsă, are operațiuni în 28 de țări, deservind peste 600 milioane de oameni. Coca-Cola HBC oferă o gamă largă de băuturi răcoritoare, printre care băuturi carbogazoase, sucuri, apă, energizante, ceaiuri și cafea.

Coca-Cola oferă produse în peste 200 de țări. Din categoriile de apă, băuturi pentru sportivi, cafea și ceaiuri, Coca-Cola deține brandurile Dasani, smartwater, vitaminwater, Topo Chico, Powerade, Costa, Georgia, Gold Peak, Honest și Ayakata, iar pe segmentele de băuturi nutriționale, sucuri, lapte și băuturi pe bază de plante, deține, printre altele, brandurile Minute Maid, Simply, innocent, Del Valle, fairlife și AdeZ.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Coca-Cola: 20% din portofoliu este îmbuteliat în PET reciclat, iar toate băuturile răcoritoare, în ambalaje reciclabile. Compania a investit 9,5 milioane de lei în comunitate