În cadrul Challenge Labs, profesioniști cu specializări diferite, de la profesori și cercetători, la persoane care lucrează în companii de food & drinks, la antreprenori cu idei, își vor îmbina cunoștințele ca să rezolve provocări din acest domeniu. Timp de două săptămâni, aceștia vor participa la workshop-uri intensive, alături de alți inovatori și experți și vor învăța să folosească metodologii diverse, cum ar fi service design și design thinking. În plus, participanții vor crea și testa prototipuri de reprezentări vizuale, mockups etc, pentru care pot câștiga un premiu de 2.000 de euro.
„Din rolul nostru de EIT Food Hub România, conectăm acei reprezentanți locali care au forța de a pune lucrurile în mișcare. Același lucru ni l-am propus și la Challenge Labs: vom aduce împreună know-how-ul unor profesioniști care să învețe unii de la alții, să construiască împreună și să își crească în acest mod potențialul de inovare. În plus, experiența de două săptămâni a programului este construită ca o programă intensivă de învățare despre dezvoltare de soluții și servicii în domeniul agroalimentar – cu siguranță, foarte valoroasă pentru orice profesionist în curs de formare sau specializare”, spune Irina Simulescu, reprezentant local EIT Food Hub.
Intervalul de înscrieri
Înscrierile în programul Challenge Labs sunt deschise pentru un public relevant, dintre care pot face parte: absolvenții unei universități de profil sau din domenii adiacente, cercetătorii sau oamenii de știință, medicii, tinerii specialiști din agrifood și industriile complementare, experții din domeniu și profesioniștii cu experiență în agrifood sau domenii conexe.
Pentru a se înscrie în program, candidații trebuie să completeze formularul de pe site până la 31 octombrie 2021. În etapa de preselecție, aplicanții vor completa în perioada 31 octombrie - 5 noiembrie un nou formular dedicat repartizării pe echipe. În final, participanții selectați vor fi împărțiți în echipe multidisciplinare și vor lua parte la workshopuri în perioada 11 - 25 noiembrie, împreună cu experți și mentori.
Echipele participante în program vor avea misiunea de a găsi soluții pentru problemele stringente ale sectorului alimentar: pe de-o parte, pentru risipa alimentară cu care se confruntă producătorii și consumatorii deopotrivă, pe de alta, facilitarea accesului la o alimentație sănătoasă pentru populația generală, cu venituri medii.
Oportunitățile din agricultură deschise de EIT Food Hub România sunt disponibile antreprenorilor pe website-ul EIT Food Hub România și pe pagina de Facebook a Impact Hub Bucharest, organizație care este punct de contact pentru reprezentanții locali din sectorul agroalimentar.
EIT Food este un consorțiu pan-European care activează în zona antreprenoriatului și inovației în sectorul agroalimentar. Membrii comunității EIT Food sunt actori la nivel global în industria alimentară: peste 50 de parteneri din mediul de afaceri, centre de cercetare și universități din 13 țări.
Schwarz Group, proprietarul Lidl și Kaufland, investește 200 de milioane de euro în extinderea online a celor două lanțuri de magazine
Impact Hub Bucharest este un spațiu de coworking în România cu o comunitate de aproximativ 2.000 de membri în două locații centrale din București, iar la nivel global organizația este prezentă în peste 100 de locații din peste 50 de țari.