AB Foods va înregistra vânzări și profituri mai mari în acest an, grație navei sale emblematice din domeniul modei, Primark. În ciuda unei veri volatile, a inflației și a restructurării din Germania, retailerul de modă mizează acum pe o creștere a vânzărilor cu 15 %, potrivit retaildetail.eu.
10 miliarde de euro în vânzări
Mărcile alimentare ale grupului (inclusiv Twinings și Ovaltine) continuă să se descurce bine, în special în Statele Unite, în timp ce afacerea sa cu zahăr a avut, de asemenea, o performanță ușor mai bună decât se aștepta. AB Foods este un important procesator de sfeclă de zahăr în Regatul Unit, dar a avut dificultăți în acest an. Recolta din această toamnă arată deja mai bine.
Primark, pe de altă parte, este marea vedetă a AB Foods. În ciuda inflației ridicate și a unei piețe de consum dificile, vânzările din acest an vor crește cu 15 %, cu o creștere a vânzărilor comparabile de 9 %. Primark mizează acum pe vânzări de aproximativ 9 miliarde de lire sterline (10 miliarde de euro), datorită creșterilor selective de prețuri, a gamelor bine primite și a performanțelor puternice în noile magazine.
Click&collect se extinde
În ciuda condițiilor meteorologice dificile din această vară, se așteaptă ca vânzările în Europa (cu excepția Regatului Unit) să crească cu 18% în trimestrul patru. Acest lucru se întâmplă în ciuda faptului că Primark se restructurează în Germania, reducând 200.000 mp de suprafață de vânzare în această țară în acest an.
În Statele Unite, vânzările din trimestrul al patrulea vor crește chiar și cu 45 %, datorită deschiderii a patru magazine noi. Testul britanic click&collect prinde și el contur: după ce a fost testat cu succes cu hainele pentru copii, începând de mâine clienții pot rezerva și hainele pentru femei pentru a fi colectate în magazine.
Discounterul de modă a lansat, de asemenea, un site web îmbunătățit în întreaga lume, unde clienții pot vedea deja o parte din gama disponibilă.
Primark estimează că marja sa de profit operațional ajustată va fi de aproximativ 8 % în acest an. Marja brută de anul viitor ar urma să se redreseze semnificativ, deoarece costurile materialelor au scăzut din nou în ultimele săptămâni, la fel ca și ratele de schimb și costurile de transport.
Primark a vândut peste 3 milioane de produse din colecția sa sustenabilă de articole de îmbrăcăminte
