Cu ocazia verificărilor din teren, au fost prelevate produse nealimentare de la 15 operatori economici.
În urma de neregulilor constatate, comisarii au aplicat următoarele sancțiuni:
- 381 amenzi contravenționale în valoare de circa 2,1 milioane lei;
- 5 avertismente;
- sigilarea a 16 spații/standuri în care se comercializau produse nealimentare.
Principalele abateri constatate de echipele de control au fost:
- afișarea într-un mod greu vizibil a prețurilor pentru unele produse aflate la comercializare;
- comercializarea unor produse de marochinărie fără ca eticheta să conțină informații cu privire la denumirea și adresa importatorului, tipul materialului din care sunt confecționate și modul de întreținere;
- comercializarea unor produse alimentare fără etichete cu elemente de identificare și caracterizare;
- comercializarea unor produse textile fără informații în limba română privind compoziția fibroasă;
- lipsa autorizației de funcționare;
- comercializarea unor produse cosmetice cu precauțiuni speciale la utilizare, fără informații privind funcția produsului cosmetic traduse în limba română.
Zona comercială Dragonul Roşu găzduieşte peste 5.500 de magazine, acoperind astfel o gamă foarte largă de produse. Mărfurile comercializate aici ajung în majoritatea magazinelor din toată ţara.
PwC: ANAF utilizează intensiv e-transport și e-factura pentru a colecta bani din amenzi
Compania Dragonul Roșu SA, membră a Niro Group, a fost înființată în anul 2003 și se ocupă cu dezvoltarea și administrarea zonei comerciale Dragonul Roșu.