Lectură de un minut

29 Feb 2024 - Știri și Noutăți

Pepco, ținta unui atac tip phishing: retailerul a pierdut circa 15 milioane de euro

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Grupul Pepco a fost ținta unui atac de phishing asupra activităților sale din Ungaria.  Atacul a dus la o pierdere de aproximativ 15,5 milioane de euro în numerar, înainte de orice posibilă recuperare.

Sursa foto: Shutterstock.com

”Grupul ia măsurile imediate necesare pentru a investiga și a răspunde incidentului, pentru a asigura integritatea mediului IT și de control financiar la nivel de grup, alături de activități de testare și consolidare în continuare a politicilor și procedurilor sale”, anunță retailerul, într-un comunicat de presă.

În această etapă nu este clar dacă fondurile pot fi recuperate, deși Pepco depune diferite eforturi prin partenerii săi bancari și prin poliție. Atacul nu pare să fi implicat informații sau date despre clienți, furnizori sau colegi.

Grupul menține un bilanț solid, cu acces la peste 400 de milioane de euro în lichidități disponibile (din numerar și facilități de credit) și continuă să genereze un flux de numerar puternic din operațiunile sale.

Pepco promite să revină cu detalii asupra cazului.

Grupul, listat la bursa de la Varşovia, care deţine mărcile Dealz, Pepco şi Poundland, avea la finele anului trecut 4.832 de magazine. În toamna anului trecut, Pepco anunţa că va încetini programul de deschidere de noi magazine pentru a se concentra pe restabilirea profitabilităţii, dar cu toate acestea intenţionează în continua să deschidă cel puţin 400 de noi magazine în exerciţiul financiar 2023/24.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Pepco, ținta unui atac tip phishing: retailerul a pierdut circa 15 milioane de euro