Lectură de 3 minute

10 Dec 2020 - Știri și Noutăți

Pepco donează peste 85.000 de euro pentru susținerea educațională a copiilor din programele World Vision

Angela Alexandru

Compania Pepco România oferă un ajutor financiar în valoare de peste 85.000 de euro (417.760 de lei) pentru a sprijini copii înscriși în programele educaționale derulate în cursul anului școlar curent de către Fundația World Vision România. Suma acoperă 60 de burse acordate tot atâtor copii pe o perioadă de un an, pentru a-i ajuta să meargă la liceu prin programul „Vreau în clasa a 9-a” al organizației.

Circa 60% din suma donată de companie este destinată asigurării de burse școlare pentru 60 de copii beneficiari ai programului „Vreau în clasa a 9-a”, unul dintre cele mai longevive programe ale Fundației. Acesta a ajuns în prezent în cel de-al 12-lea an de existență, interval în care a susținut peste 3000 de elevi să absolve liceul.

În acest an, restul de aproximativ 40% din donația oferită de Pepco România va fi utilizat pentru finanțarea unei Școli de vară pentru 467 de elevi din programul „Pâine și Mâine” al World Vision România, care va avea loc în perioada august-septembrie 2021. Acesta este un alt program multianual al organizației, care oferă o masă caldă și educație remedială (meditații după ore și ajutor la teme, cu ajutorul unor profesori colaboratori) pentru elevii de școală primară și gimnazială. În cadrul acestei Școli de vară, cei 60 de bursieri Pepco vor organiza ei înșiși – în premieră – sesiuni de mentorat și activități de petrecere a timpului liber pentru colegii lor mai mici.

Bursele sunt oferite copiilor cu vârste între 14 și 18 ani ale căror familii nu au resursele necesare pentru a-i susține financiar să își continue studiile liceale. Deși și-au câștigat pe merit locul la liceu, acești copii au mari dificultăți în a-și continua studiile, din cauza situației economice precare a gospodăriei. Se acordă burse pe toată durata celor patru ani de studii liceale și acoperă activități educaționale, transport, cazare, rechizite și materiale școlare, sesiuni vocaționale, precum și alte activități, cum ar fi activități de educație nonformală, educație financiară, responsabilitate socială, socializare – prin petrecerea unui timp liber de calitate.

Principalele criterii de selecție a bursierilor sunt venitul scăzut al familiei (sub 800 de lei lunar) și condițiile specifice fiecărui caz, precum apartenența la o comunitate vulnerabilă, izolată geografic, discriminată sau săracă.

Citeste si:
Lidl, mai bine 90 de ONG-uri susținute național. Peste 30 de milioane de lei investiți în dezvoltarea comunităților locale

„Din păcate, asistăm în acest moment la o criză de o amploare nemaiîntâlnită în învățământul din mediul rural, acolo unde pandemia a exacerbat inegalitățile oricum pronunțate din sistemul de învățământ. În comunitățile rurale sărace școlile au acces limitat la resurse esențiale, iar familiile, grav afectate de dispariția locurilor de muncă, inclusiv a celor cu ziua, își pun deja problema supraviețuirii. Avem în față perspectiva creşterii nivelului abandonului școlar în 2021. În aceste condiții, donații precum cea a Pepco România înseamnă, la propriu, salvarea copiilor, a șanselor lor la o viață mai bună. În această perioadă, sprijinul companiilor se poate dovedi salvator, inclusiv prin redirecționarea cotei de 20% din impozitul pe profit către ONG-urile care oferă sprijin acestor copii ignorați.”, a declarat Mihaela Nabăr, director executiv al Fundației World Vision România.

World Vision România face parte din parteneriatul World Vision International prezent în aproape 100 de ţări din întreaga lume și este o organizaţie creştină, care desfaşoară programe de intervenţie umanitară de urgenţă, dezvoltare şi advocacy, punând în centrul activității sale bunăstarea copilului.

PEPCO este un lanț european de retail care operează în 2000 de magazine în Bulgaria, Cehia, Croația, Estonia, Lituania, Letonia, Italia, Polonia, România, Slovacia, Slovenia, Serbia si Ungaria. În septembrie, PEPCO a ajuns la 300 de unități inaugurate în țară.

Citeste si:
Amnistia fiscală 3.0 – noi facilități acordate contribuabililor, alte incertitudini
Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Pepco donează peste 85.000 de euro pentru susținerea educațională a copiilor din programele World Vision