Lectură de 3 minute

18 Nov 2020 - Știri și Noutăți

PENNY: 60% din sortiment să fie produs, procesat și cu ingredientul principal din România în 3 ani. Investiții de 19,5 milioane euro în sustenabilitate

Andra Imbrea

PENNY, unul dintre cei mai jucători de discount, anunță planurile și investițiile pe piața locală pentru următorii ani. Astfel, PENNY își ia angajamentul ca, în următorii trei ani, 60% din sortiment să fie produs în România, ingredientul principal să fie fabricat în România, iar procesarea intermediară să fie și ea realizată local. În cadrul unei conferințe de presă, retailerul a vorbit despre relansarea mărcii proprii Hanul Boieresc, focusul pe proiecte de sustenabilitate, precum și continuarea rebrandingului magazinelor.

Noua abordare strategică la nivel de sortiment este continuarea firească a rebrandingului anunțat în luna iulie, când discounterul a accentuat importanța provenienței românești pentru produsele din magazine, dar și a mărcilor proprii realizate preponderent în România.

"Așa cum am anunțat în iulie, rebranding-ului PENNY. este un element care consolidează strategia noastră de dezvoltare și o dovadă a angajamentului nostru față de România. An de an, urmărim să creștem procentul produselor fabricate local și, odată cu rebranding-ul, ne luăm un angajament ambițios pentru țara în care am crescut: 60% din sortimentul nostru va fi produs, procesat și va avea ingredientul principal din România. Un prim pas în acest demers este relansarea gamei de produse Hanul Boieresc, care deja conține carne 100% românească. Și nu ne oprim aici când spunem că ne luăm un angajament puternic față de România: vom continua să investim în sustenabilitate și vom aloca 19,5 milioane euro pentru a reduce impactul activităților noastre asupra mediului, pentru a ne sprijini angajații și pentru a ne implica activ în comunități," a declarat Daniel Gross, CEO PENNY România.

În încercarea de a înțelege preferințele românilor, PENNY a demarat un studiu în colaborare cu o importantă instituție de învățământ din România, Academia de Studii Economice București (ASE). Studiul reconfirmă o situație pentru care este important să găsim soluții - România importă mai mult decât exportă și mare parte dintre materiile prime nu sunt procesate în țară. Datele corespunzătoare anului 2019 indică faptul că cea mai mare diferență pozitivă dintre importuri şi exporturi este înregistrată în favoarea produselor carne – diferență de 714 milioane euro, la fructe - diferență de 593 milioane euro, iar la preparate din cereale - diferență de 504 mil. euro.

Ca parte din acest angajament, PENNY a relansat cea mai importantă marcă proprie românească de la PENNY, Hanul Boieresc. Produsele dezvoltate sub această marcă sunt 100% fabricate în România. Relansarea aduce o nouă poziționare a mărcii, un sortiment mult îmbogățit, un design și un model de marketing noi. "Obiectivul nostru este să dezvoltăm această marcă la un calibru similar cu cel al marilor branduri, printr-un ritm susținut al inovației la nivelul sortimentului, dar și să îl susținem prin eforturi considerabile de marketing", au declarat reprezentanții PENNY.

Citeste si:
De unde poți cumpăra haine românești: magazine cu ținute realizate de designeri locali

Angajamentul pe termen lung pentru România nu se oprește doar la sortiment. PENNY continuă investițiile în sustenabilitate și anunță că va aloca 19,5 milioane EUR în următorii trei ani pentru a consolida inițiativele din cadrul celor patru piloni: dezvoltarea de produse locale, protejarea mediului, susținerea angajaților și implicarea în comunități. În vederea fixării direcțiilor strategice în acest domeniu, PENNY publică anual un raport sustenabilitate pe baza standardelor internaționale Green Reporting Initiative (GRI).

PENNY este conceptul de succes al grupului german REWE și unul dintre cei mai activi retaileri din România, cu primul magazin deschis pe piața locală în anul 2005. Întreaga rețea este deservită de trei centre logistice situate în localitățile Ștefăneștii de Jos, Turda și Bacău. În prezent, rețeaua PENNY în România este alcătuită din 268 de magazine la nivel național și o echipă dedicată formată din peste 4.800 de angajați.

Retail.ro /  Știri și Noutăți /  PENNY: 60% din sortiment să fie produs, procesat și cu ingredientul principal din România în 3 ani. Investiții de 19,5 milioane euro în sustenabilitate