Funcționând la Vișeu de Sus, județul Maramureș, al 800-lea magazin de acest fel completează lista unităților partener aflate în toate județele țării și contribuie la atingerea uneia dintre țintele strategiei de dezvoltare a rețelei: în următorii câțiva ani toate magazinele Profi să ajungă să fie administrate de către parteneri.
„După un început lent și plin de provocări, când testam conceptul iar potențialii parteneri își puneau problema cum să înțeleagă parteneriatul, diferit de sistemul franciză, am învățat cum să-l adaptăm la condițiile existente pentru a obține rezultate optime”, a declarat Magda Amarie, directoarea operatională, Departament Partener Profi.
Condiții pentru a fi partener Profi
Cei care doresc să devină parteneri și au șanse să li se atribuie câte un magazin Profi sunt persoane cu experiență în comerț, preferabil în comerțul alimentar, și care au cunoștințe de administrare a stocurilor. Este de asemenea important să fi lucrat ca șefi de magazin, de departament sau de raion, să fi condus echipe de angajați și să aibă abilitatea de a organiza activități și de a le prioritiza.
Cine întrunește toate aceste calități se poate aștepta ca de la momentul când depune solicitarea de a deveni partener și până când dobândește acest statut prin semnarea contractului de parteneriat să treacă cel puțin patru luni, timp care include selecția, prelucrarea documentelor și trainingul necesar. În funcție de abilitățile fiecărui candidat, este totuși posibil ca intervalul de timp să fie și ceva mai lung.
Vânzări mai mari pentru Profi
Profi a înregistrat un salt al vânzărilor de 8%, până la 9,5 miliarde de lei, în 2021, datorită avansului vânzărilor magazinelor deschise și remodelate pe noul format, care au înregistrat o creștere Like-for-Like de 16%, peste media companiei.
În 2021, rețeaua s-a dezvoltat semnificativ, adăugându-și 173 de magazine noi și remodelând 75 dintre cele deja existente, ajungând la finalul anului la un număr total de peste 1.560 de magazine, dintre care 162 în noul format Profi.
Investițiile Profi au crescut cu 15% in 2021, iar în 2022 compania își propune să crească din nou bugetul de investiții, cu peste 20%, pentru a susține realizarea a până la 300 de magazine pe noul format Profi, dintre care 150 de magazine noi, dezvoltarea aplicației Prof, precum și alte inițiative digitale: home delivery, RPA, IT cloud, dar și extinderea capacității logistice.
Cei mai activi retaileri de la începutul lui 2024: câte magazine au fost deschise în primul trimestru al anului
Cu aproape 1.600 de magazine în toată țara și 26.000 de angajați în magazine și birouri, Profi este rețeaua modernă de retail cu cea mai mare acoperire geografică, fiind totodată cel mai mare angajator privat din România.