Lectură de 3 minute

23 Jun 2021 - Știri și Noutăți

Pandemia a majorat afacerile Bergenbier până la 653 de milioane lei

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Bergenbier SA, parte a grupului Molson Coors Beverage Company, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaÈ›a berii, a încheiat anul 2020 cu o cifră de afaceri de 653 milioane lei, în uÈ™oară creÈ™tere față de anul 2019.

„În 2020, am înregistrat o creÈ™tere atât în volum cât È™i din punct de vedere al cifrei de afaceri, care ne întăreÈ™te relaÈ›ia de încredere cu clienÈ›ii È™i consumatorii noÈ™tri. Într-un moment dificil pentru întreaga industrie am ales să privim lucrurile altfel È™i să ne construim strategia din perspectiva oportunităților. Am ales să continuăm investiÈ›iile în oameni, să creÈ™tem investiÈ›iile È™i suportul acordat partenerilor distribuitori, cât È™i celor din Trade È™i - nu în ultimul rând - să arătăm că suntem un partener de încredere al societății civile”, a declarat Mihai Voicu, director general al Bergenbier.

Circa 98% dintre materiile prime folosite în producerea berii în fabrica Bergenbier din PloieÈ™ti sunt de proveniență autohtonă. În anul 2020, Bergenbier SA a reciclat sau eliminat în mod controlat 100% din deÈ™euri È™i ambalaje.

„Pentru 2021, suntem de un optimism moderat, ne aÈ™teptăm să avem parte de o evoluÈ›ie pozitivă a pieÈ›ei berii din România, pârghiile fiind eliminarea restrictiilor si relansarea economiei. CreÈ™terea numărului de persoane vaccinate È™i redeschiderea restaurantelor, precum È™i organizarea de evenimente sportive sau culturale, alături de deschiderea sezonului estival pot avea efecte pozitive asupra pieÈ›ei”, a continuat Mihai Voicu.

Nivel constant în piaÈ›a berii în 2020

Conform studiilor de piață ale Asociatiei Berarii României, în 2020 piaÈ›a berii a rămas la un nivel constant È™i a înregistrat o creÈ™tere de doar +0,5% în volum. DeÈ™i sectorul HoReCa a fost afectat considerabil, vânzările înregistrate de alte canale, cum ar fi magazinele de proximitate, au crescut substanÈ›ial. Sectorul de “modern trade” È™i e-commerce-ul au fost de asemenea extrem de dinamice.

Chiar È™i în condiÈ›iile unei stagnări în volum a pieÈ›ei, sectorul de bere continuă să aibă un impact pozitiv semnificativ asupra economiei româneÈ™ti. Industria berii asigură la nivelul întregii țări, direct È™i indirect, un număr de aproape 61.000 locuri de muncă pentru români si acoperă exclusiv din producÈ›ia locală aproximativ 97% din consumul intern de bere.

Parte a grupului Molson Coors Beverage Company, compania Bergenbier S.A. a fost fondată în 1994, iar cea mai importantă marcă din portofoliul său, Bergenbier, a fost lansată un an mai târziu.

Astăzi, Bergenbier S.A. este în top trei companii producătoare de bere din România, având o fabrică la PloieÅŸti ÅŸi o reÅ£ea de distribuÅ£ie naÅ£ională. Pe lângă berile produse la PloieÈ™ti – Bergenbier, Staropramen, Staropramen Unfiltered, Stella Artois, Beck’s, Noroc, Löwenbräu– compania importă È™i distribuie specialitățile pragheze Staropramen Dark È™i Granat, berile de abaÈ›ie belgiene Leffe È™i Hoegaarden, berea americană Miller Genuine Draft, Corona, precum È™i berea albă germană nefiltrată Frazinskaner.

Citeste si:
An cu vânzări record pentru Guess. Retailerul american și-a majorat profitul cu 30% în 2023 
An cu vânzări record pentru Guess. Retailerul american și-a majorat profitul cu 30% în 2023 

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri È™i Noutăți /  Pandemia a majorat afacerile Bergenbier până la 653 de milioane lei