Lectură de 3 minute

23 Jun 2021 - Știri și Noutăți

Pandemia a majorat afacerile Bergenbier până la 653 de milioane lei

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Bergenbier SA, parte a grupului Molson Coors Beverage Company, unul dintre cei mai mari jucători de pe piața berii, a încheiat anul 2020 cu o cifră de afaceri de 653 milioane lei, în ușoară creștere față de anul 2019.

„În 2020, am înregistrat o creștere atât în volum cât și din punct de vedere al cifrei de afaceri, care ne întărește relația de încredere cu clienții și consumatorii noștri. Într-un moment dificil pentru întreaga industrie am ales să privim lucrurile altfel și să ne construim strategia din perspectiva oportunităților. Am ales să continuăm investițiile în oameni, să creștem investițiile și suportul acordat partenerilor distribuitori, cât și celor din Trade și - nu în ultimul rând - să arătăm că suntem un partener de încredere al societății civile”, a declarat Mihai Voicu, director general al Bergenbier.

Circa 98% dintre materiile prime folosite în producerea berii în fabrica Bergenbier din Ploiești sunt de proveniență autohtonă. În anul 2020, Bergenbier SA a reciclat sau eliminat în mod controlat 100% din deșeuri și ambalaje.

„Pentru 2021, suntem de un optimism moderat, ne așteptăm să avem parte de o evoluție pozitivă a pieței berii din România, pârghiile fiind eliminarea restrictiilor si relansarea economiei. Creșterea numărului de persoane vaccinate și redeschiderea restaurantelor, precum și organizarea de evenimente sportive sau culturale, alături de deschiderea sezonului estival pot avea efecte pozitive asupra pieței”, a continuat Mihai Voicu.

Nivel constant în piața berii în 2020

Conform studiilor de piață ale Asociatiei Berarii României, în 2020 piața berii a rămas la un nivel constant și a înregistrat o creștere de doar +0,5% în volum. Deși sectorul HoReCa a fost afectat considerabil, vânzările înregistrate de alte canale, cum ar fi magazinele de proximitate, au crescut substanțial. Sectorul de “modern trade” și e-commerce-ul au fost de asemenea extrem de dinamice.

Chiar și în condițiile unei stagnări în volum a pieței, sectorul de bere continuă să aibă un impact pozitiv semnificativ asupra economiei românești. Industria berii asigură la nivelul întregii țări, direct și indirect, un număr de aproape 61.000 locuri de muncă pentru români si acoperă exclusiv din producția locală aproximativ 97% din consumul intern de bere.

Parte a grupului Molson Coors Beverage Company, compania Bergenbier S.A. a fost fondată în 1994, iar cea mai importantă marcă din portofoliul său, Bergenbier, a fost lansată un an mai târziu.

Astăzi, Bergenbier S.A. este în top trei companii producătoare de bere din România, având o fabrică la Ploieşti şi o reţea de distribuţie naţională. Pe lângă berile produse la Ploiești – Bergenbier, Staropramen, Staropramen Unfiltered, Stella Artois, Beck’s, Noroc, Löwenbräu– compania importă și distribuie specialitățile pragheze Staropramen Dark și Granat, berile de abație belgiene Leffe și Hoegaarden, berea americană Miller Genuine Draft, Corona, precum și berea albă germană nefiltrată Frazinskaner.

Citeste si:
Lenovo a lansat primul val de PC-uri AI: ce vânzări a înregistrat compania în 2023
Lenovo a lansat primul val de PC-uri AI: ce vânzări a înregistrat compania în 2023

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Pandemia a majorat afacerile Bergenbier până la 653 de milioane lei