Lectură de 3 minute

24 Feb 2021 - Știri și Noutăți

STUDIU Românii și berea: interesul femeilor pentru bere este în creștere

Andra Imbrea

Abonează-te pe  

Reputația berii în România a crescut cu peste 6 procente din 2018 în 2020. Potrivit studiului Reputation RepTrak Pulse realizat în 29 de state europene, dintre toate categoriile de băuturi alcoolice analizate în studiu, berea și industria berii se bucură de cea mai bună reputație în țara noastră și în Polonia.

Berea înregistrează o performanță excelentă pentru majoritatea indicatorilor de reputație, cu rezultate foarte bune în special la indicatorii legați de autenticitate și calitate, precum și la cei referitori la gust și varietate: istorie îndelungată, calitatea ingredientelor naturale din care este fabricată, gust excelent, gama variată de produse, alegerea perfectă pentru orice ocazie, momente bune cu prietenii.

Interesul femeilor pentru bere crește

Deși berea continuă să aibă mai mulți adepți din rândul bărbaților, din ce în ce mai multe femei apreciază această băutură. Categoria și-a îmbunătățit reputația în ultimii doi ani cu 8 puncte, ajungând la o favorabilitate de 79, pe o scală de la 0 la 100. La nivel european, România se situează în top 3 în ceea ce privește reputația de care se bucură berea printre femei.

“Berea este o băutură potrivită atât pentru bărbați, cât și pentru femei. De aceea, ne bucură să vedem că reputația berii în rândul femeilor crește semnificativ și că se apropie de nivelul de favorabilitate înregistrat în rândul bărbaților. Aceasta arată că în ultimii ani producătorii de bere și-au adaptat portofoliile de produse la preferințele și gusturile tuturor categoriilor de consumatori.”, declară Julia Leferman, director general asociația Berarii României.

România se situează în top trei între țările europene atunci când vine vorba despre cultura moderației în consumul de bere.

Reputația producătorilor din România s-a îmbunătățit

Reputația producatorilor de bere din Romania a crescut cu aproape 8 puncte în 2020 față de 2018, obținând rezultate foarte bune la indicatorii privind performanța, contribuțiile economice pozitive și crearea de locuri de muncă. În plus, românii afirmă că industria berii este inovatoare, cu o viziune clară asupra viitorului, care oferă produse de înaltă calitate si care este dedicată campaniilor care încurajează un consum responsabil de alcool.

Peste 70% dintre românii care cunoșteau inițiativele producătorilor de bere ca răspuns la criza Covid-19 le-au considerat potrivite, deoarece au încurajat consumatorii să fie solidari cu sectorul ospitalității.

Citeste si:
Agricultura viitorului, ediția 2024. Evenimentul industriei de profil integrează în premieră o secțiune dedicată retailului, adresând întregul lanț alimentar
Agricultura viitorului, ediția 2024. Evenimentul industriei de profil integrează în premieră o secțiune dedicată retailului, adresând întregul lanț alimentar

Berarii Europei au derulat un studiu care măsoară percepțiile despre bere și producătorii de bere în 29 de state europene. Reputation RepTrak Pulse este un studiu cu reprezentativitate națională, realizat online, pe 520 de respondenți în cazul României. La nivel european, cercetarea se desfășoară la fiecare 2 ani, începând cu 2016. Datele celui mai recent val au fost colectate în octombrie 2020, într-un moment în care se aplicau noi restricții în toată Europa.

De peste 15 ani, Asociația Berarii României reprezintă vocea comună a industriei locale de bere. Începând din 2008, Asociația Berarii României a devenit parte a marii familii a producătorilor de bere europeni, reprezentați prin organizația Berarii Europei, fondată în 1958, la Bruxelles. Membrii săi actuali sunt importanți producători de bere din România: BERGENBIER SA, HEINEKEN România SA, UNITED ROMANIAN BREWERIES BEREPROD, URSUS BREWERIES și MARTENS, alături de microberăria CLINICA DE BERE. Împreună, cei șase producători furnizează 85% din cantitatea de bere consumată în România. Totodată, din Asociație fac parte și reprezentanți ai producătorilor de materii prime: SOUFFLET MALT ROMANIA și ASOCIAȚIA PRODUCĂTORILOR DE HAMEI DIN ROMÂNIA.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  STUDIU Românii și berea: interesul femeilor pentru bere este în creștere