Actualii acționari ai companiei vor păstra o cotă de 25%. Valoarea întreprinderii este de 145 milioane de euro.
„New York Pizza este o companie bine administrată, cu un management competent și un model de franciză funcțional. Achiziția New York Pizza este în concordanță cu ambiția strategică a Orkla de a crește în segmentul out-of-home, care are o creștere mai mare decât canalul tradițional de băcănie'', a declarat Jaan Ivar Semlitsch, președinte și CEO Orkla
New York Pizza, cifră de afaceri de 54,7 milioane de euro
New York Pizza a generat un EBITDA (Earnings Before Interest, Taxes, Depreciation and Amortization) normalizat de 12,7 milioane euro (aproximativ 135 milioane NOK), în ultimele 12 luni până la sfârșitul lunii aprilie.
Anul trecut, lanțul a vândut 11,5 milioane de pizza și a generat o cifră de afaceri totală de 54,7 milioane euro (555 milioane NOK), inclusiv unitatea sa de fabricare a aluatului.
Începând din 2008, lanțul a înregistrat o creștere a vânzărilor de aproximativ 12% pe an, determinată de creșterea similară și de lansarea noilor puncte de vânzare. În 2019, Orkla a făcut o licitație oficială pentru a achiziționa afacerea finlandeză Kotipizza.
Philippe Vorst, CEO al New York Pizza, a descris achiziția de către Orkla drept un „pas important înainte” care va ajuta în continuare New York Pizza să își extindă modelul de afaceri.
„Cu Orkla, am găsit un partener care împărtășește valorile, strategia și cultura New York Pizza. Așteptăm cu nerăbdare să lucrăm cu ei pentru a realiza potențialul internațional de creștere al companiei ", a explicat Philippe Vorst.
O creștere a vânzărilor sau o creștere a fraudelor? Ce spun retailerii despre casele de marcat self-scan
Compania cu sediul central în Amstelveen, Olanda, gestionează 232 de puncte de vânzare operate de francizați, dintre care 229 se află în Olanda. La sfârșitul anului 2020, lanțul de pizza și-a deschis primul punct de vânzare în Belgia, în orașul Leuven, și intenționează să deschidă cinci noi puncte de vânzare în Belgia anul acesta.
Lanțul operează și două puncte de vânzare în Köln, Germania. Recent, Orkla Health a finalizat achiziția a 100% din acțiunile NutraQ 2 AS, un furnizor de produse de sănătate și wellness bazate pe abonament în regiunea nordică.
Orkla deține trei fabrici în România. Una la Covasna, unde se produc conserve, pateu, ketchup, muștar și alte produse pentru industria de panificație, pentru brandurile Tomi, Bunătăți de la Bunica, Ardealul, LaMinut, Antrefrig sau Hame Select. Fabrica de la Iași, unde se produc produse de patiserie congelată, sub brandul Linco Patisero și fabrică de margarină de la București, destinată consumatorilor finali și industriali, care face produsele Unirea, Linco sau Accento și Selecta.