Lectură de 2 minute

24 Apr 2020 - Interviuri și Analize

Orkla Foods Romania, afectată de pandemie: Vânzările B2B au scăzut cu 30%, iar cele către consumatori au crescut cu 50%

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Vânzările Orkla Foods România către consumatori au crescut, în luna martie, cu 50%, iar cele către sectorul HoReCA au scăzut cu 30%, după ce cofetăriile, patiseriile, restaurantele și cafenelele au fost nevoite să își oprească activitatea, în urma reglementărilor impuse de autorități în timpul pandemiei de Covid-19. 

Orkla Foods România, prezentă pe piața românească cu mai multe categorii de produse alimentare, precum margarină, conserve, pateu și ulei, a înregistrat, în luna martie, creșteri între 5% și 250%. În ultimele săptămâni, conservele au fost unele dintre cele mai căutate produse din portofoliul Orkla.

Ultima perioadă a venit cu o cerere crescută, iar acest lucru a determinat intensificarea producției de alimente în fabricile noastre, pentru a asigura sprijin și stocuri necesare clienților și consumatorilor noștri. Am urmărit măsurile graduale ale autorităților și impactul lor asupra populației. Dacă la început s-a înregistrat un trafic ridicat în magazine, ulterior frecvența cumpărăturilor s-a mai redus, însă coșul a rămas în continuare la un nivel ridicat”, a declarat, pentru retail.ro, Manuela Banu, CEO Orkla Foods Romania.

Vânzările B2B, lovite de pandemia de Coronavirus

Aproape 30% din afacerea Orkla este reprezentată de zona business-to-business (B2B), compania furnizând ingrediente brutăriilor, cofetăriilor, patiseriilor și restaurantelor, sectoare afectate de criza generată de pandemia de Coronavirus.

„Putem spune că vânzările cumulate pe companie, în zona de B2C au crescut cu aproximativ 50% față de aceeași perioadă a anului trecut. Consumatorii s-au orientat în mod special spre produsele cu termen mai lung de valabilitate, dar care să asigure o masă gustoasă și sățioasă. Aici putem vorbi despre conservele de pate, conservele cu mâncăruri de-a gata, fasole cu cârnăciori sau fasole cu costiță sau conservele de pește. În altă ordine de idei, din cauza situației delicate în care se află sectorul de HoReCa, divizia de B2B a înregistrat scăderi de 30%, în aceeași perioadă”, a explicat Manuela Banu.

Orkla deține trei fabrici în România. Una la Covasna, unde se produc conserve, pateu, ketchup, muștar și alte produse pentru industria de panificație, pentru brandurile Tomi, Bunătăți de la Bunica, Ardealul, LaMinut, Antrefrig sau Hame Select. Fabrica de la Iași, unde se produc produse de patiserie congelată, sub brandul Linco Patisero și fabrică de margarină de la București, destinată consumatorilor finali și industriali, care face produsele Unirea, Linco sau Accento și Selecta.

În 2018, Orkla Foods Romania a înregistrat o cifră de afaceri de 214 milioane de lei, în creștere cu 12% față de anul anterior, și o pierdere de peste 750.000 de lei. Compania are 467 de angajați, potrivit Confidas.ro.

Citeste si:
Polonezii de la Pepco, dezamăgiți de vânzările slabe. Retailerul va deschide încă 400 de magazine în 2024
Polonezii de la Pepco, dezamăgiți de vânzările slabe. Retailerul va deschide încă 400 de magazine în 2024
Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Orkla Foods Romania, afectată de pandemie: Vânzările B2B au scăzut cu 30%, iar cele către consumatori au crescut cu 50%