Lectură de 4 minute

21 Jul 2021 - Știri și Noutăți

Obor21 vrea să extindă aria de livrare, după ce a crescut vânzările în prima jumătate a acestui an cu 55%

Roxana Vasile

Obor21.ro, prima cooperativă țărănească digitală, a încheiat primul semestru al acestui an cu o cifră de afaceri de 60.000 de euro, în creștere cu 55% față de perioada similară a anului trecut, atunci când a fost lansată. Numărul comenzilor a crescut cu peste 30% față de 2020, iar numărul de produse comandate a crescut cu 55%.

Aproximativ 51% dintre români sunt interesați să afle cât mai multe date despre proveniența cărnii cumpărate, lucru care poate influența decizia de achiziție, potrivit unui sondaj recent al Obor21.ro. De altfel, acesta a fost și unul dintre motoarele de creștere în acest an, alături de extinderea portofoliului de produse (cu specialități și zahana), dar și a ariei de livrare, către litoral și sud-estul țării.

Astfel, la jumătatea anului, numărul de comenzi al cooperativei digitale înregistrează o creștere cu peste 30% față de anul precedent. De asemenea, numărul de produse comandate a crescut cu 55% față de perioada similară din 2020, iar numărul mediu de produse aflate în coș este de cinci, în timp ce media comenzii este de 235 de lei.

Gradul de recurență s-a menținut de-a lungul anului, iar mulți dintre acești clienți au făcut recomandări și astfel a crescut numărul clienților noi. În continuare, peste 45% dintre clienți preferă carnea de vită, iar printre bucățile cele mai populare se numără antricotul, T-bone, mușchiul și picanha. De asemenea, cei care comandă carne de caprine și/sau ovine, preferă cotletele de berbecuț și mușchiul de capră, iar în topul specialităților comandate se află cârnații și oasele cu măduvă.

,,Consumatorul din 2021 este diferit de cel din 2020, pe fondul evident al relaxării restricțiilor, fapt ce a impactat comenzile din punct de vedere al sezonalității. Însă este un consumator din ce în ce mai atent, trasabilitatea produselor fiind un punct important în decizia de achiziție, alături de posibilitatea de a comanda echilibrat, evitând risipa alimentară și cheltuielile inutile. Observăm mai ales în cazul clienților recurenți o optimizare a coșului de cumpărături, ei preferând să comande mai puțin, dar mai des și mai variat, beneficiind astfel de avantajul de a avea mereu carne proaspătă'', precizează Florian Mateiță, fondator Obor21.ro.

Citeste si:
Irinel Popescu este noul director de franciză al Metro România, de la 1 octombrie

25% din vânzările totale ale Obor21 vin din HoReCa

La nivelul primului semestru al acestui an, colaborarea cu HoReCa a reprezentat 25% din totalul vânzărilor și au balansat cererile de pe segmentul B2C. Parteneriatul cu băcăniile tradiționale, demarat în luna mai, prin care clienții pot rezerva și ridica produsele cooperativei în locațiile partenere, a intrat în faza de consolidare.

,,Este de remarcat interesul pentru acest tip de colaborare, care confirmă datele noastre, potrivit cărora o treime dintre români își doresc să comande carne cu trasabilitate clară din băcănii și magazine specializate. Pariul pe importanța proximității dă roade, deschizându-ne drumul spre o categorie nouă de clienți. Pe ambele segmente – inclusiv HoReCa – observăm o creștere organică, echilibrată și constantă, prin urmare vom continua să investim în prezența noastră pe aceste canale de vânzare'', explică Florian Mateiță.

Pentru perioada următoare, Obor21.ro vizează dezvoltarea unor puncte logistice noi, care să facă posibilă extinderea livrării și către vestul și centrul țării. Astfel, în a doua parte a lui 2021, concomitent cu consolidarea poziției în zona București-Ilfov, Obor21.ro își propune să investească în prezența în noi orașe, respectând conceptul care stă la baza businessului – carne rezervată și livrată proaspătă consumatorului final exclusiv prin curier, în condiții de temperatură controlată, în cel mult 72 de ore de la sacrificare.

În prezent, Obor21.ro acoperă, pe lângă zona Capitalei și Ilfov, alte șase orașe: Ploiești, Constanța, Galați, Brăila, Buzău și Focșani. De asemenea, pentru sezonul estival, livrările au fost extinse în localitățile de pe întreg litoralul, de la Năvodari până la Vama Veche.

Citeste si:
Lidl deschide trei magazine noi în orașele Baia Mare, Săcele și Roșiorii de Vede

Sondajul Obor21.ro a fost realizat online, la nivel național, în martie 2021. Au participat 922 de respondenți, 40% bărbați, 60% cu venituri medii și peste medie.

Platforma Obor21.ro a fost lansată în luna februarie 2020 de către Iunia și Florian Mateiță, cu o investiție inițială de peste 80.000 euro.

Carnea rezervată prin intermediul Obor21.ro provine în cea mai mare parte din gospodăriile țărănești din județele Botoșani și Suceava. De asemenea, fiecare etichetă conține informații detaliate despre proveniența produselor, inclusiv satul unde a fost crescut animalul sacrificat, precum și data sacrificării, data ambalării în vid și data expirării produsului.

Procesarea cărnii, inclusiv ambalarea ei, are loc în abator autorizat EU (menționat pe etichetă), iar întreg fluxul, până la ușa clientului, este fiscalizat și conceput să respecte normele sanitar-veterinare.

 

 

 

Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Obor21 vrea să extindă aria de livrare, după ce a crescut vânzările în prima jumătate a acestui an cu 55%