Lectură de 4 minute

14 Apr 2021 - Interviuri și Analize

Obor21: 200-500 de lei, bugetul alocat mielului de Paște de 50% dintre români. Comenzile de miel și ied cresc de 10 ori

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Circa 80% dintre clienÈ›i se orientează în luna aprilie spre produse de miel È™i ied, având o comandă medie de 310 lei, în creÈ™tere cu 30% față de o perioadă obiÈ™nuită, arată un sondaj realizat de cooperativa țărănească digitală Obor21.ro, la nivel naÈ›ional.

Jumătate dintre români consumă rar carne de caprine È™i ovine, arată sondajul Obor21.ro, însă lucrurile se schimbă, evident, de PaÈ™te. Astfel, dacă până recent cererea era de aproximativ 10% din totalul comenzilor pentru produsele de capră/oaie, în martie aceasta a crescut la 20%, iar estimările pentru luna aprilie arată că va reprezenta 70% din vânzări.

O tendință care se remarcă în ultimul an, potrivit datelor cooperativei digitale, arată că românii au început însă să prindă gustul cărnii de ied È™i capră chiar È™i în afara acestei perioade.

Cererea pentru carnea de ied creÈ™te cu peste 250% în perioada PaÈ™telui, dar am remarcat È™i o creÈ™tere de 150% pentru carnea de capră, comparativ cu aceeaÈ™i perioadă din 2020. Punem această creÈ™tere atât pe fondul existenÈ›ei constante în oferta noastră a acestui tip de carne, cât È™i pe cel al unui interes crescut pentru produsele provenite de la capră, inclusiv la lactate. Asistăm practic la o schimbare a comportamentului de consum”, a precizat Florian Mateiță, cofondator Obor21.ro.

Cum È™i de unde cumpără românii carnea de PaÈ™te

40% dintre românii care au răspuns la sondaj consumă cel puÈ›in o dată pe săptămână produse bio sau naturale. Un român din trei le achiziÈ›ionează de la producători, dar È™i din gospodăriile țărăneÈ™ti din apropierea localității de reÈ™edință.

TendinÈ›a de a muta cumpărăturile în online continuă însă trendul ascendent. Astfel, 36% dintre respondenÈ›i au precizat că nu obiÈ™nuiau să facă cumpărături online înainte de pandemie, acest lucru schimbându-se în ultimul an. Un procent similar arată că românii au preferat să facă achiziÈ›ii de la comercianÈ›ii români.

Decizia de a achiziÈ›iona carne online se realizează în mare parte pe baza recomandărilor È™i review-urilor altor cumpărători (45%). De asemenea, 51% au precizat că sunt interesaÈ›i să afle cât mai multe date despre provenienÈ›a cărnii cumpărate, lucru care poate influenÈ›a decizia de achiziÈ›ie.

Citeste si:
Ce se întâmplă cu comerțul online de Fashion în România? O scurtă analiză și o invitație gratuită la dezbaterile ecomTEAM Fashion
Ce se întâmplă cu comerțul online de Fashion în România? O scurtă analiză și o invitație gratuită la dezbaterile ecomTEAM Fashion

Trasabilitatea produselor este una dintre caracteristicile care stau la baza Obor21. Fiecare pachet de carne este vidat È™i etichetat imediat, iar eticheta oferă inclusiv date despre satul de proveniență al animalului. Fiecare livrare este însoÈ›ită de un certificat de conformitate. Astfel de informaÈ›ii au reprezentat diferenÈ›iatori în piață fiind factori importanÈ›i în creÈ™terea Obor21 în acest prim an de la înfiinÈ›are”, a mai precizat Florian Mateiță.

Ce buget au alocat românii pentru carnea de PaÈ™te

Bugetul alocat anul acesta achiziÈ›iei de carne È™i produse din carne pentru PaÈ™te este de 200-500 de lei pentru 55% dintre români, un procent uÈ™or mai crescut pentru respondenÈ›ii din zona BucureÈ™ti-Ilfov, în timp ce 29% vor să aloce sub 200 de lei pentru acest tip de cumpărături. Datele reliefate de sondaj sunt confirmate de valoarea comenzii medii înregistrate de Obor21.ro în perioada PaÈ™telui. Astfel, dacă într-o perioadă obiÈ™nuită a anului media comenzii este de 230 de lei, în luna aprilie aceasta ajunge la 310 lei.

”Dincolo de creÈ™terea în valoare a comenzii, perioada premergătoare PaÈ™telui vine cu o creÈ™tere foarte mare a numărului de clienÈ›i noi care caută Obor21.ro pentru produsele de miel È™i ied. ExperienÈ›a de anul trecut, alături de creÈ™terea apetitului pentru produse în special de capră È™i specialități măcelăreÈ™ti care nu se află în mod obiÈ™nuit în portofoliul supermarketurilor ne indică însă că mulÈ›i dintre aceÈ™tia vor reveni pentru o nouă comandă È™i după această perioadă”, a mai declarat Florian Mateiță.

De altfel, datele arată că 16% dintre cei care fac achiziÈ›ii online de carne È™i-ar dori să poată face acest lucru pe bază de abonament, iar peste 50% ar prefera să poată achiziÈ›iona carne proaspătă în pachete predefinite, cu tipuri combinate de carne.

Sondajul Omnibus a fost realizat online pentru Obor21.ro, la nivel naÈ›ional, în perioada 22-25 martie 2021, pe un eÈ™antion de 922 de persoane, 60% femei, 40% bărbaÈ›i.

Platforma Obor21.ro a fost lansată în luna februarie 2020 de către Iunia È™i Florian Mateiță, cu o investiÈ›ie iniÈ›ială de peste 80.000 euro. Obor21.ro este puntea digitală dintre sat È™i oraÈ™, care oferă acces la carne autentică de la È›ară, în condiÈ›ii sanitar-veterinare de secol XXI, iar țăranii crescători de animale au piață de desfacere È™i venituri fiscalizate.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri È™i Analize /  Obor21: 200-500 de lei, bugetul alocat mielului de PaÈ™te de 50% dintre români. Comenzile de miel È™i ied cresc de 10 ori