Lectură de 6 minute

08 Dec 2020 - Știri și Noutăți

Obligațiunile de 3 milioane de euro ale Lăptăriei cu Caimac debutează la Bursa de Valori București

Andra Imbrea

Agroserv Măriuța, compania care deține brandul de lactate premium Lăptăria cu Caimac, a făcut primul pas pe bursa pe Bursa de Valori București (BVB) în data de 8 decembrie, unde a fost listată prima emisiune de obligațiuni a societății. Obligațiunile au fost listate pe Sistemul Multilateral de Tranzacționare (SMT) al BVB și se tranzacționează cu simbolul bursier MILK25E.

Despre planurile Lăptăriei cu Caimac privind listarea obligațiunilor am înscris încă din vara acestui an, aici. În iulie, Adrian Cocan estima că listarea urma să aibă loc în toamna acestui an. Pe 3 noiembrie producătorul român a atras 3 milioane de euro printr-un plasament privat de obligațiuni, Lăptăria cu Caimac fiind primul business cu activitate în domeniul lactatelor care a listat obligațiuni pe piața AeRO a BVB.

„Ne bucurăm că antreprenorii care au creat povestea Lăptăria cu Caimac au ales piața de capital pentru a atrage finanțarea necesară pentru a-și continua dezvoltarea accelerată. Și cu atât mai mult ne bucură intenția managementului de a lista la BVB și acțiunile companiei. Acest an ne-a arătat că trebuie să ne uităm mai atent la propriile noastre puteri, la companiile antreprenoriale românești, la capitalul disponibil pentru susținerea creșterii acestor companii. În ultimii doi ani am văzut peste 30 de runde de finanțare venind la BVB, cu o valoare impresionantă, de peste 2 miliarde de euro, sumă din care jumătate a fost înregistrată doar în acest an. Acestea validează faptul că bursa este un canal viabil pentru finanțarea companiilor. Totodată, finanțarea atrasă de Agroserv Măriuța demonstrează că programul Made in Romania al Bursei de Valori București este util pentru companiile care au participat la el. Felicităm întreaga echipă din spatele brandului Lăptăria cu Caimac și, totodată, intermediarul, BT Capital Partners”, a declarat Radu Hanga, Președintele Consiliului de Administrație al Bursei de Valori București.

Agroserv Măriuța a derulat în luna noiembrie un plasament privat prin care a vândut obligațiuni denominate în euro, în valoare de 3 milioane euro. Obligațiunile au scadența în noiembrie 2025 și o dobândă de 5,25%. Plasamentul a fost suprasubscris, iar oferta a fost suplimentată, dobânda obținută fiind cel mai mic cost de finanțare obținut în 2020 la oferte de obligațiuni similare. La plasament au subscris 94 de investitori, atât persoane fizice, cât și investitori instituționali.

Fondurile obținute urmează să fie folosite pentru a susține dezvoltarea fabricii, pentru extinderea secției de producție și construcția unui depozit nou. Managementul societății are în plan investiții de 16 milioane euro în următorii ani, printre obiectivele vizate regăsindu-se și construirea unei stații de biogaz și a unui sistem de recuperare și de refolosire a sticlei. Mai multe despre planurile Lăptăriei cu Caimac, aici. 

Citeste si:
Vânzările eMAG au crescut cu aproape 50% în pandemie, iar compania vrea să angajeze 2.000 de persoane anul acesta 

”Este o zi foarte importantă pentru noi, deschiderea tranzacționării lansează un nou capitol în evoluția companiei. Ne bucură încrederea investitorilor și sperăm să rămână la cote ridicate și la IPO. Ne dorim o relație strânsă cu investitorii și cu Bursa pentru că împreună putem construi un veritabil ecosistem agrifood în România și pentru asta este nevoie de investiții susținute”, a afirmat Adrian Cocan, Directorul General al Agroserv Măriuța.

BT Capital Partners (BTCP), divizia de investment banking şi pieţe de capital a Grupului Financiar Banca Transilvania, a fost Intermediar şi Consultant Autorizat al operaţiunii. BTCP a intermediat începând cu 2019 şapte emisiuni de obligaţiuni corporative şi trei tranzacţii de fuziuni şi achiziţii în valoare de peste 300 de milioane de euro.

Din iunie 2018 și până în prezent, Lăptăria cu Caimac și-a dezvoltat distribuția în numeroase rețele de magazine internaționale (IKA): Mega Image, Auchan, Cora, Kaufland, Carrefour, Profi, Selgros, Metro Cash & Carry, în rețele independente de magazine din țară: Diana – jud. Vâlcea și Gorj, Panemar – jud. Cluj, Ana Pan – București, Fraher – Tulcea și în numeroase băcănii, magazine de proximitate și magazine tradiționale, dar și în HoReCa de renume.

Agroserv Măriuța a încheiat anul 2019 cu venituri de 63,2 milioane lei, în creștere cu 30% față de anul precedent. În primul semestru al anului curent, veniturile au însumat 37,6 milioane lei, cu 40% peste nivelul din perioada similară a anului precedent. Managementul societății estimează că veniturile vor totaliza aproape 70 milioane lei în 2020, urmând ca acest indicator să crească și în următorii ani, astfel că pentru 2025 estimările indică venituri totale de aproape 142 milioane lei.

Citeste si:
Portofoliul producătorului de carne Transavia a trecut de 80 de milioane de euro

Agroserv Măriuța a fost înființată în anul 1994 și până în 2018 a avut exclusiv activități agricole, cultură mare (grâu, orz, rapiță, triticale, porumb, lucernă și altele, pe o suprafață de 3000 ha) și fermă de vaci de lapte (cu peste 2700 animale). Începând cu anul 2018 a pus în funcțiune o fabrică modernă de lactate și a lansat brandul Lăptăria cu Caimac, un brand care a înregistrat o creștere rapidă în preferințele consumatorilor datorită produselor de înaltă calitate.

Lăptăria cu Caimac are propria fermă și folosește cele mai noi mijloace de a produce lactate de calitate, naturale, sigure, nutritive și fără adaosuri inutile. Fabrica de procesare de ultimă generație, în care s-au investit peste 5 milioane euro, are o capacitate tehnică de procesare de aproximativ 75 tone de lapte pe zi, iar tehnicile de procesare moderne permit pasteurizarea laptelui la o temperatură mai joasă decât media obișnuită, pentru a păstra gustul adevărat al laptelui de la vacă și o parte cât mai mare din substanțele nutritive. Mai multe informații despre Lăptăria cu Caimac și produsele brandului găsiți la www.laptariacucaimac.ro sau pe paginile de Linked-In/Facebook/Instagram Lăptăria cu Caimac.

BT Capital Partners, divizia de investment banking și piețe de capital a Băncii Transilvania, este membru exclusiv în România al Oaklins, cea mai importantă alianţă internaţională de specialişti în fuziuni şi achiziţii  și cel mai mare broker de retail din piața de capital din România. BT Capital Partners oferă servicii de asistență pentru atragerea de investitori prin piaţa de capital, servicii de brokeraj, consultanță pentru fuziuni și achiziții, structurarea schemelor de finanțare complexe, cercetare de piață și consultanță pentru management strategic. www.btcapitalpartners.ro

Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Obligațiunile de 3 milioane de euro ale Lăptăriei cu Caimac debutează la Bursa de Valori București