Lectură de 2 minute

12 Oct 2022 - Știri și Noutăți

Oana Lungu, Kaufland: Pe timpul iernii, suntem nevoiți să importăm ca să asigurăm necesarul de legume

Viorela Pitulice

Abonează-te pe  

În condițiile în care suprafețele de sere sunt foarte mici în România, aprovizionarea cu legume, mai ales în extrasezon, constituie o adevărată provocare pentru retaileri. O recunoaște și Oana Lungu, Purchasing Executive Director al Kaufland România&Republica Moldova, care spune că nu vede o rezolvare imediată a problemei.

Sursa foto: Kaufland România

Kaufland se numără printre retailerii care au încheiate parteneriate importante cu producătorii români pe mai multe filiere, cum ar fi carnea de porc, legumele sau fructele, de exemplu. În timp ce în sezon la legume nu sunt probleme, când vine perioada rece comercianții sunt nevoiți să apeleze la importuri. În același timp, însă, se dezvoltă și alte categorii de produse, cum este cea a microplantelor.

"Sortimentul de legume este întotdeauna o provocare din cauza faptului că nu există atât de multe sere în România. Dacă pe perioada verii reușești, pe articolele de volum, să-ți acoperi consumul cu un produs local, iarna este foarte greu să găsești roșii din România, deoarece nu există sere. Dacă vorbim strict de microplante, categoria este în continuă dezvoltare și clientul trebuie să se obișnuiască cu faptul că găsește aceste produse la rafturi în supermarket", a declarat Oana Lungu, cu ocazia lansării primei serei verticale din România inaugurată de Kaufland și Ultragreens la Ploiești.

Cât privește proveniența surselor de aprovizionare în lunile de iarnă, reprezentantul Kaufland recunoaște că aici mai este de lucrat.

“Este o întrebare interesantă, dar care nu are rezolvare imediată. Sunt niște provocări pe această categorie”, a mai precizat Lungu.

Deocamdată, Kaufland a rezolvat problema pe segmentul verdețurilor proaspete livrate pe un lanț de aprovizionare scurt. Este vorba de busuioc, roșu și verde, coriandru, pătrunjel, mentă, dar și alte plante aromatice. Unele sunt mai cunoscute, altele mai puțin populare, dar ele deschid opțiuni noi pentru alimentația clienților, adaugă oficialul de la Kaufland.

La acest moment, Kaufland are un număr de cinci microsere în magazinele sale și urmează să fie inaugurată încă una una la Ploiești. Acestea sunt insuficiente pentru a asigura în totalitate cererea, motiv pentru care a și fost încheiat parteneriatul cu Ultragreens. Într-o primă fază a fost inaugurată sera verticală de la Ploiești, după care va urma cea de la Turda.

Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.450 de magazine în 8 țări, 148.000 de angajați și o rețea de 157 de magazine în România.

Citeste si:
Începe Colecta Națională de Alimente: în ce magazine puteți dona 
Începe Colecta Națională de Alimente: în ce magazine puteți dona 

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Oana Lungu, Kaufland: Pe timpul iernii, suntem nevoiți să importăm ca să asigurăm necesarul de legume