Lectură de 3 minute

24 Feb 2021 - Știri și Noutăți

Notino, afaceri de 563 de milioane de euro, dintre 45 mil. pe plan local. Parfumurile reprezintă jumătate din vânzări

Angela Alexandru

Notino, retailer online de parfumuri și produse cosmetice, a realizat o cifră de afaceri anuală de 563 milioane de euro. Aceasta reprezintă o creștere de aproape 194 milioane de euro față de anul precedent, respectiv o creștere de 42% de la an la an. Ponderea României în cifra totală de afaceri este de 8%.     

Anul 2020 a fost pentru Notino, în multe privințe, un an record. Compania a livrat peste 12 milioane de pachete în întreaga Europă, iar în cadrul promoției Black Friday, cea mai aglomerată perioadă de dinaintea Crăciunului, a procesat un număr de 140.000 de colete, într-o singură zi. În medie, numărul de pachete procesate zilnic a fost, în acest an, de aproximativ 30.000.

În privința cifrei de afaceri, categoria cea mai puternică o constituie, în mod tradițional, parfumurile, situație valabilă și pentru anul 2020. De remarcat însă că această categorie a evoluat mai lent decât cosmeticele. În timp ce parfumurile au crescut cu 22% de la an la an, în cazul produselor de machiaj creșterea a fost de aproape 50%, iar în ceea ce privește cosmeticele pentru păr și îngrijirea tenului, cifra de afaceri a crescut cu 70%. În total, Notino a vândut peste 55 milioane de produse.

„Parfumurile reprezintă jumătate din performanța întregii companii și rămân în continuare forța motrice a încasărilor noastre. Anul trecut, însă, am văzut o creștere accelerată a categoriilor de cosmetice. Ne dăm seama că produsele cosmetice reprezintă ceea ce clienții noștri își doresc și au nevoie. De aceea, ne concentrăm acum pe extinderea ofertei de produse de machiaj și de cosmetice pentru păr și îngrijirea tenului“, a declarat Zbyněk Kocián, CEO Notino.

Notino operează în prezent pe 24 de piețe, unde anul trecut a câștigat 3,5 milioane de clienți noi. Numărul total al clienților a depășit astfel 16,5 milioane. Compania și-a deservit până acum clienții din singurul centru de distribuție din Republica Cehă, dar în 2020 a deschis un al doilea centru logistic, în România.

Citeste si:
Asociația Sută la Sută Românesc a lansat un program de educație nutritivă pentru adolescenți. Campania, susținută de Mondelēz

„În contextul pandemiei de coronavirus, transporturile și circulația în Uniunea Europeană au fost îngreunate, creând o situație fără precedent, a declarat Kocián, cu mențiunea că misiunea noului centru de distribuție din București este să ajute în acest sens. Centrul din România gestionează, de exemplu, livrările către Grecia sau Bulgaria. „Credem că, datorită acestui pas, vom îmbunătăți și mai mult experiența consumatorilor cu platforma noastră. Descentralizarea gestionării și a depozitelor Notino reprezintă, în același timp, o importantă expansiune a companiei pe piețele externe", a adăugat Kocián.

În anul 2020, compania și-a extins rețeaua de magazine fizice, deschizând cel mai mare și mai modern magazin al său în centrul comercial Westfield Arkadia din Varșovia.

Notino este un e-shop de parfumuri și cosmetice din Europa, care a fost înființat în Republica Cehă în 2004. În prezent, activează pe 24 de piețe europene, unde operează, printre altele, 26 de magazine fizice, în 9 țări, inclusiv România, Ungaria și Austria.

Citeste si:
Retailerul online de modă Asos anunță rezultate surprinzătoare în contextul pandemiei: creștere de 2,3 mld. de euro în ultimele șase luni
Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Notino, afaceri de 563 de milioane de euro, dintre 45 mil. pe plan local. Parfumurile reprezintă jumătate din vânzări