Lectură de 7 minute

17 Mai 2022 - Știri și Noutăți

Nestlé, tendințe și planuri pentru 2022: noi produse în portofoliu și creștere de 15% în segmentul de hrană pentru animale

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

În primele trei luni ale anului Nestlé a făcut lansări în majoritatea categoriilor, fiind aduse pe piață produse sub branduri intrate în premieră în România – precum Nesvita, gustări de ovăz pentru micul dejun, și Nancare, suplimente pediatrice, sau fiind extinse gamele deja existente pe piață. Producătorul de alimente și băuturi va introduce noi produse în portofoliu pentru toate categoriile, în 2022. Canalele de distribuție ale producătorului elvețian care cresc mai mult anul acesta sunt reprezentate de hypermarket, supermarket și retailul farmaceutic. 

Schimbările din ultimii doi ani au condus la trei tendințe importante observate în comportamentul de consum, iar aceste tendințe au determinat ajustarea rapidă a strategiei Nestlé la contextul actual, a precizat compania.

“Ne-am adaptat la accelerarea comerțului electronic și ne-am concentrat mai mult pe opțiunile pe termen scurt și mediu în ceea ce privește strategia. Consumul în casă și gătitul acasă alături de familie ne-au determinat să aducem pe piață produse care vin în ajutorul consumatorilor noștri, cum ar fi cele din gama Maggi. Pandemia și lockdownul au pus accentul pe sustenabilitate, de aceea, un loc deosebit în portofoliul Nestlé global este ocupat de produsele sustenabile.

Cel mai recent exemplu este reprezentat de oferta vastă de alimente și băuturi pe bază de plante. Unele dintre mărcile noastre de top care vor avea în curând o amprentă de carbon neutră sunt GARDEN GOURMET și NESPRESSO, până la final de 2022. De asemenea, am implementat în mod voluntar Nutri-Score la nivel global încă din 2019, iar în România am început în 2021 să comunicăm pe produse acest scor nutrițional pentru a ajuta consumatorii să facă alegeri cât mai informate. Planul nostru pentru acest an este să avem o creștere constantă pe toate segmentele”, spune Silvia Sticlea, Country Manager Nestle România.

Noi categorii de produse în portofoliul Nestlé

Nestlé România a început anul 2022 cu o creștere de 12,9% pe primul trimestru. Portofoliul Nestlé a crescut în această primăvară cu noi produse: MAGGI Ideea Zilei Pui cu ciuperci și MAGGI Sos pentru Hamburger, Fitness Dark Chocolate, Nescafe Cappuccino Mocha și Nescafe Frappe Vanilla, Nescafe Dolce Gusto Buondi și Essenza di Moka, Starbucks By Nespresso Breakfast Blend și The Premium Signature Chocolate, iar în segmentul de hrană pentru animale de companie, gama Felix a fost relansată.

În categoria Confectionery, în această primăvară, au fost lansate JOE Dreams Cocos, After Eight Strawberry, Les recettes de L’atelier Ciocolată neagră cu afine, migdale și alune și Ciocolată cu lapte, caramel, migdale și alune, KitKat Pops, punga Smarties și sezonale de Paște sub brandurile Smarties și KitKat.

Produsele Nestlé Professional se găsesc și în Carrefour Gastro, fiind realizate cu Garden Gourmet Fillet Pieces & Vegan Nuggets, preparate pe bază de plante. Aceste produse sunt prezente în 42 de hipermarketuri, la nivel național, și pot fi găsite sub următoarele denumiri: "Tigaie Vegană", "Pilaf Vegan" și "Vegan Nuggets Menus".

În categoria Dairy, portofoliul de produse cuprinde anul acesta două lansări importante care răspund tendințelor actuale de consum, Starbucks Chocolate Signature și Nestlé Nesvita Cereale cu ovăz.

Citeste si:
Polonezii de la Pepco, dezamăgiți de vânzările slabe. Retailerul va deschide încă 400 de magazine în 2024
Polonezii de la Pepco, dezamăgiți de vânzările slabe. Retailerul va deschide încă 400 de magazine în 2024

Creștere în canalele de distribuție offline

Categoria Nutriție pentru sugari și copii de vârstă mică crește mulțumită produselor pentru diversificarea alimentației, respectiv segmentelor de gustări din fructe, cereale, lapte, meniuri cu legume și carne. Pe baza datelor Nestlé, în România aceste segmente au o rată de creștere mai mică în rândul consumatorilor decât în alte țări vecine, dar înregistrează o creștere accelerată.

“Se înregistrează o creștere atât în volum, cât și în valoare ca rezultat al unei oferte mai largi de produse (pentru consumul acasa sau „on the go”) care vine să întâmpine cerințele unui număr mai mare de cumpărători. Canalele de distribuție care cresc mai mult anul acesta sunt reprezentate de hypermarket, supermarket și retailul farmaceutic care recuperează în această perioadă față de perioada pandemiei. De asemenea, cumpărarea on-line rămâne o alternativă relevantă pentru părinți.

Medicii specialiști sunt de părere că nutriția din primii ani de viață are un impact major pentru tot restul vieții. Alimentația naturală este cea mai bună hrană la început de viață, adevăr asupra căruia Henri Nestlé a insistat încă de la înființarea companiei Nestlé în 1866. Pentru diversificarea nutriției, Nestlé oferă o gamă largă de produse fabricate din ingrediente atent selecționate, urmând standarde înalte de calitate, mult mai stricte comparativ cu alimentația adulților”, spune Mihaela Bușu, Business Executive Officer Infant Nutrition Nestlé România.

Nestlé lansează noi produse pe piață

Nestlé aduce două noi branduri pe piața din România: Gerber Organic for Baby – o gamă de produse bio pentru diversificarea alimentației - și Nestle Nancare - suplimente pediatrice.

În luna mai 2022, Nestlé a lansat în România brandul Gerber cu gama de produse Organic for Baby, produse bio adresate sugarilor și copiilor mici, un brand originar din SUA, care vine acum în România cu o varietate de produse bio: piureuri de fructe, meniuri de carne și legume, gustări din lapte vegetal, gustări din cereale și fructe.

Un eveniment important la începutul anului a fost lansarea brandului Nestle Nancare suplimente pediatrice, special create pentru bebeluși și copii mici. Produsele sunt în prezent distribuite în farmacii și comerțul online, iar administrarea produselor se face la recomandarea medicului pediatru.

Gama de produse include Nestle Nancare Vitamina D, Nestle Nancare Flora-Equilibrium cu oligozaharide GOS/FOS care favorizează echilibrul florei intestinale și Nancare DHA, Vitaminele D si E. DHA și vitaminele D, E sunt importante pentru buna dezvoltare și funcționare a sistemului imunitar, a sistemului osos și a creierului în primii ani de viață.

Categoria de hrană pentru animale, în creștere accelerată, de peste 15%

Piața de hrană pentru animalele de companie continuă să înregistreze o creștere accelerată, estimată la peste 15%. Această creștere vine ca rezultat al faptului că din ce în ce mai mulți consumatori sunt preocupați de bunăstarea și sănătatea animalelor de companie și au început să înțeleagă importanța unei nutriții adecvate pentru a le asigura acestora o viață cât mai lungă și fericită, precizează compania.

În 2022, planurile Purina sunt concentrate și accelerate în proiecte sociale și de sustenabilitate, iar printre inițiativele Purina se numără și angajamentul ca până în 2025 toate ambalajele Purina să fie reciclabile.

,,Adițional, într-o proporție din ce în ce mai mare consumatorii încep să fie interesați și să acționeze în ceea ce privește sustenabilitatea. În acest sens aceștia au început să aleagă pachete reciclabile, să caute etichete cât mai curate sau să aleagă companiile producătoare care dovedesc o implicare socială. În 2022 ne-am propus să avem un accent mai mare pe produsele cu beneficii specifice destinate îmbunătățirii bunăstării și sănătății animalelor de companie, știind și întelegând procuparea consumatorilor în această direcție”, spune Diana Bejan, business exective Officer Purina, Nestlé România.

În 2017, Nestlé a luat o serie de măsuri pentru accelerarea progresului în vederea atingerii obiectivelor pentru anul 2030, ca parte a acțiunilor de îmbunătățire a calității vieții. Compania elvețiană Nestlé este cea mai mare companie de bunuri de larg consum din lume, fiind urmată de doi giganți americani: Procter & Gamble și PepsiCo. Vânzările Nestlé au fost, în 2020, de 93,1 miliarde de dolari.

Nestle România a înregistrat în anul 2021 o creștere de 10,5% și a ajuns la afaceri de 1,03 miliarde de lei, potrivit calculelor Retail.ro. Nestlé este o companie de produse alimentare și băuturi, prezentă în 189 de țări din întreaga lume, cu peste 300.000 de angajați. Cele peste 2.000 de brand-uri ale Nestlé includ nume precum Nescafé, Nespresso, Maggi și Nesquik. Sediul principal al Nestlé se află în Vevey, Elveția, unde compania a fost fondată în urmă cu mai bine de 150 de ani.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Nestlé, tendințe și planuri pentru 2022: noi produse în portofoliu și creștere de 15% în segmentul de hrană pentru animale