Lectură de 4 minute

10 Nov 2021 - Știri și Noutăți

MxHost: 70% dintre magazinele online nu sunt pregătite pentru a face față creșterilor de trafic de Black Friday

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Black Friday, perioada cu cele mai mari reduceri din an la magazinele online, aduce și un număr mare de vizitatori pe website-urile acestora, care, deși de dorit, poate cauza serioase probleme comercianților: de la încărcări greoaie ale paginilor, până la perioade mari de inactivitate, care se traduc prin pierderi semnificative în vânzări, potrivit specialiștilor de la MxHost, companie de hosting din România.

Perioadele de Black Friday dublează traficul înregistrat de majoritatea magazinelor online. În unele cazuri, traficul poate fi și de 10 ori mai mare, potrivit unei analize a MxHost.

Cum ar trebui să se pregătească magazinele online pentru perioada de Black Friday:

  • Să analizeze din timp obiectivele campaniei de Black Friday;

  • Să facă un stress-test pentru a fi siguri ce nivel de trafic suportă propriul magazin online;

  • Să anunțe furnizorul de servicii de hosting că vor oferi reduceri de Black Friday;

  • Să pregătească din timp resursele disponibile pentru Black Friday pentru a primi cât mai mulți utilizatori;

  • Să ia în calcul accesarea de soluții scalabile, precum servere private virtuale (VPS) sau servere dedicate, pentru a avea garanția unui upgrade cât mai rapid, în cazul în care nevoia apare.

„Problemele apar, în general, atunci când magazinele online fac schimbări în planul de găzduire web chiar în ziua de Black Friday, din cauza unor probleme de funcționare întâmpinate atunci, ca timpi măriți de încărcare a site-ului, căderi sporadice ale magazinului online, căderi masive etc. Chiar și atunci, în ziua de Black Friday, se pot opera schimbări, însă acestea pot necesita câteva ore de mentenanță, fapt care va genera pierderi în vânzări. Din această cauză, sfătuim toate magazinele online ce doresc să pregătească reduceri de Black Friday să facă aceste pregătiri de dinainte, astfel încât mentenanța să poată avea loc într-un moment cu trafic redus sau inexistent”, spune Adrian Chiruță, fondator MxHost, menționând că „doar aproximativ 30% dintre clienți ne solicită cu câteva săptămâni înainte să operăm schimbările necesare pentru ca magazinul lor online să facă față cu brio perioadei de Black Friday. Iar acest procent se extinde la nivelul întregii piețe”.

Citeste si:
Primark dă startul campaniei masive de reduceri la hainele pentru copii
Primark dă startul campaniei masive de reduceri la hainele pentru copii

Cum trebuie pregătită infrastructura pentru a face față traficului mare de Black Friday

Pentru magazinele online ce doresc să desfășoare campanii de Black Friday, specialiștii nu recomandă găzduirea de tip shared - acest tip de găzduire are o limită care, odată atinsă, poate face website-ul inaccesibil. Resursele de pe acest tip de găzduire sunt în general, limitate, iar scalabilitatea este redusă în cazul găzduirii shared, necesitând mai mult timp pentru a migra site-ul web pe o soluție scalabilă.

Magazinele online ar trebui să ia în calcul utilizarea de soluții scalabile, precum VPS (Servere private virtuale) sau servere dedicate, pentru a asigura un upgrade cât mai rapid.

Utilizarea serverelor private virtuale (VPS) este o soluție potrivită pentru magazinele online mici și medii care înregistrează un trafic mult mai mare în perioada de Black Friday. Serverele de acest tip pot reprezenta cea mai bună soluție, atât din perspectiva costurilor, cât și din perspectiva scalabilității.

În cazul magazinelor online de mari dimensiuni, care necesită mai multe resurse, specialiștii recomandă propriul server dedicat. Această soluție este recomandată magazinelor online importante, care vor să fie pregătite pentru orice nivel de trafic. Atunci când accesează o astfel de soluție, au o siguranță aparte: orice probleme ar apărea din perspectiva resurselor, shop-urile online le vor putea depăși cu ușurință.

Investiția în servere

În medie, o astfel de investiție se ridică la aproximativ 100 de euro, pentru luna noiembrie, atunci când vorbim de servere VPS, și poate ajunge până la 300 de euro, în cazul serverelor dedicate.

MxHost este una dintre companiile de hosting din România, parte a Grupului H88 Web Hosting. MxHost are o vechime de peste 17 ani pe piață și oferă servicii de găzduire web și servicii conexe. În prezent, compania are peste 25.000 de clienți și administrează și găzduiește peste 50.000 de domenii web în două centre de date (Cluj-Napoca și București).

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  MxHost: 70% dintre magazinele online nu sunt pregătite pentru a face față creșterilor de trafic de Black Friday