Lectură de 2 minute

07 Jul 2020 - Știri și Noutăți

Michael Kors și Versace închid 170 de magazine după vânzări în scădere cu 70%

Andra Imbrea

Una dintre industriile cele mai afectate de pandemia de coronavirus este cea de fashion, care a fost nevoită să-și închidă magazinele fizice din cauza restricțiilor de circulație impuse la nivel fiecărei țări. De la retaileri fast fashion, la discounteri sau chiar branduri de lux, tot mai multe companii anunță pierderi, vânzări în scădere și închideri de magazine. Și grupul de modă Capri, care deține brandurile de lux Jimmy Choo, Michael Kors și Versace, estimează o scădere a vânzărilor de 70% din cauza pandemiei de coronavirus și, ca urmare, vrea să închidă 170 de magazine în următorii doi ani. 

Grupul Capri și-a terminat anul financiar chiar în mijlocul crizei coronavirus, la 28 martie. În ultimul trimestru, vânzările grupului de lux au scăzut cu 11,3%, iar dacă în anul anterior înregistra un profit de 19 milioane de dolari, în anul financiar tocmai încheiat compania a ieșit în pierdere cu 551 milioane de dolari, scrie retaildetail.eu.

În continuare compania estimează pierderi, chiar mai mari: pentru trimestrul de la finalul lunii iunie, Capri Holdings  preconizează o scădere a vânzărilor cu până la 70%. Deși vânzările se situează acum în jurul a 50%-70% din nivelul anului anterior, în mod special datorită pieței din China, vânzările din magazinele recent deschise sunt la pământ. 

Prin urmare, grupul de lux ia în considerare să închidă 170 de locații fizice în următorii doi ani. CEO-ul Michael Kors consideră că până când nu va exista un vaccin este puțin probabil ca consumatorii să viziteze magazinele la fel ca înainte de pandemia de coronavirus. Prin această măsură, Capri "salvează" 120 milioane de euro în noul an financiar și estimează că ar putea redeveni profitabilă în prima jumătate a anului 2021.

În ultimul trimestru, la finalul lunii martie, brandul Jimmy Choo avea cea mai slabă performanță din rândul brandurilor deținute de Capri, cu vânzări în scădere cu 23% și o pierdere de 23 milioane de dolari. Michael Kors, pe un trend descendent de ceva vreme, înregistra vânzări în scădere cu 18,4%.

Citeste si:
Berezka va deschide două noi magazine în București, după creșterea vânzărilor din acest an

În schimb, brandul Versace a avut o creștere remarcabilă, cu vânzări cu 55,5% mai mare, deși acest lucru are probabil de a face cu achiziția brandului. În 2018, Michael Kors a cumpărăt Versace pentru suma de 2,12 miliarde de dolari. Tot atunci, compania s-a redenumit Capri Holdings și s-a repoziționat pe piața de superluxury cu portofoliul format din Michael Kors, Versace și Jimmy Choo (achiziționat și el în 2017).

Unul dintre efectele pandemiei de Covid-19 a fost că oamenii nu au mai ieșit din case și prin urmare nici nu mai au nevoie de haine, mai ales de cele de lux, precum oferta brandurilor Capri. În ultima perioadă, au crescut vânzările pentru haine de casă, sport sau pijamale. Această tendință, de a renunța la outfituri festive, va continua pentru cel puțin următoarele două trimestre, avertizează Inside Retail Asia. 

Sursă foto: Sergio Monti Photography/Shutterstock

Citeste si:
Un brand românesc lansează o colecție capsulă de accesorii din materiale reciclate
Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Michael Kors și Versace închid 170 de magazine după vânzări în scădere cu 70%