Lectură de 4 minute

11 Aug 2020 - Știri și Noutăți

Mango, brandul de fashion care pare imun la criza coronavirus

Andra Imbrea

În ciuda dificultăților cu care se confruntă întreaga industrie de fashion, din cauza închiderii magazinelor fizice și a scăderii vânzărilor, brandul de fashion Mango este pozitiv în legătură cu performanțele din prima jumătate a anului. În ciuda măsurilor luate pentru a stopa răspândirea noului coronavirus, retailerul spaniol nu a suferit pierderi semnificative pe piețele europene și, mai mult, mizează pe o revenire rapidă a vânzărilor. 

Mango se numără printre puținii retaileri care se pot lăuda cu pierderi atât de mici și cu o evoluție mulțumitoare în pandemie. În ultimele luni, am văzut cum tot mai multe branduri de fashion au anunțat disponibilizări masive și închideri de magazine, după ce au suferit pierderi considerabile din cauza pandemiei de Covid-10 și a măsurilor luate pentru a stopa răspândirea acesteia, scrie retaildetail.eu.

Retailerul de fashion Mango pare imun la criza coronavirus: în unele piețe-cheie din Europa, vânzările Mango își revin rapid, spun reprezentanții lanțului spaniol. Cu o creștere masivă în online, de +50% față de aceeași perioadă a anului trecut, cifra de afaceri a retailerului pentru 2020 pare să rămână similară cu cea înregistrată în 2019, spun reprezentanții Mango.

Cele mai bune rezultate au fost înregistrate de Mango în Belgia, unde vânzările au scăzut doar cu 4%, în ciuda condițiilor de carantină. În alte patru piețe importante - Germania, Rusia, Elveția și Olanda - vânzările au scăzut cu 10% - 14%. Retailerul nu a raportat însă evoluția pe piața locală, Spania, care a fost puternic afectată timp de șase luni de pandemia de Covid-19, însă faptul că aceste piețe au reușit să rămână cu asemenea vânzări în contextul dificil generat de pandemie arată că retailerul se poate aștepta să atingă nivelul din 2019 până la finalul anului.

Mango, creștere puternică în online

Cartea câștigătoare pentru Mango în această perioadă pare să fi fost zona de eCommerce, una pe care brandul spaniol nu a neglijat-o în ultimii 20 de ani. Vânzările online ale Mango au crescut cu 50% în perioada martie - iunie. "Aceste piețe au performat mai bine decât ne așteptam de la debutul pandemiei de Covid-19 și demonstrează alegerea bună pe care am făcut-o în ultimii ani de a ne accelera eforturi în zona de eCommerce și omnichannel", a declarat Toni Ruiz, CEO Mango. 

Citeste si:
Auchan organizează o nouă ediție a Târgului de Vin, cu peste 300 de sortimente disponibile

Retailerul spaniol se numără printre cei mai longevivi retaileri de fashion cu prezență online, lansând platforma de eCommerce în 2000, ceea ce s-a dovedit a fi o mișcare foarte sustenabilă pe termen lung pentru evoluția brandului. Vânzările online reprezintă acum 24% din totalul businessului Mango și au crescut cu 26,7% doar în 2019, ajungând la 564 de milioane de euro. 

Mango își stabilise ca până la finalul acestui an să ajungâ cu vânzările online la 30% din total business, însă acum estimează că va depăși acest target mai devreme de sfârșitul lui 2020. 

În ultimele luni, Mango a atras 900.000 de consumatori noi în online și a înregistrat până la 140 de milioane de vizite pe platformele sale online. "Pandemia de Covid-19 a accelerat procesul de transformare digitală în industrie ", spune Toni Ruiz, CEO Mango. "Faptul că suntem în online de 20 de ani ne-a permis să înfruntăm această situație excepțională cu garanții depline și cu capacitatea de a face față creșterii comerțului online. Vom continua să accelerăm transformarea digitală a Mango", a mai spus acesta.

Tot mai multe branduri de fashion își întorc față către online după ce pandemia de Covid-19 a dus la scăderea retailului fizic: cu magazinele închise, aceștia nu au avut vânzări și au ieșit în pierdere. H&M și Inditex, cele mai mari grupuri de modă din lume, au anunțat deja investiții majore în online, precum și închiderea a sute de locații fizice care nu mai sunt rentabile dar și pentru a eficientiza businessul.

Citeste si:
Curandera, brand românesc de bijuterii dezvoltat în timpul pandemiei cu o investiție de 15.000 euro

Sursă foto: On the road again/Shutterstock 

Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Mango, brandul de fashion care pare imun la criza coronavirus