Lectură de 2 minute

26 Oct 2020 - Știri și Noutăți

România pe ultimul loc în UE la prezența companiilor în online: mai mult de jumătate nu au website-uri, chiar dacă vând produse sau servicii

Angela Alexandru

Grupul 2web Software & Services prezintă o analiză conform căreia doar 43% dintre companiile din România au un site, lucru care situează țara noastră pe ultimul loc în UE, unde media este de 77%, arată date Eurostat.

Zona digitală ajută antreprenorii care se adaptează noilor cerințe din piață și se raportează la obiceiurile de consum ale oamenilor. Nevoia de a crea servicii digitale pentru antreprenori este în creștere, mai ales în contextul pandemiei.

Fii alături de noi la retailArena 2020 - RetailAboveCorona: Retailing in times of crisis pe 27 și 28 octombrie pentru a afla ultimele trenduri din industria de retail și eCommerce. Te poți înscrie gratuit AICI. 

„Antreprenorii înțeleg importanța digitalului, dar au nevoie de sprijin pentru a defini tot conceptul pentru businessul lor online. Tehnologia reprezintă un partener de real succes pentru antreprenor și în drumul către automatizarea proceselor interne. Trecerea în mediul online de către antreprenorii la început de drum este vitală pentru funcționarea eficientă a afacerii”, declară Andreea Avramescu, Co-Owner 2web Software & Services, care furnizează servicii personalizate de software și Branding.

Conform datelor Eurostat, doar 43% dintre companiile din România au un website, lucru care situează România pe ultimul loc în UE, unde media este de 77%. Tot spre coada clasamentului, pe penultimul loc, şi în ceea ce ţine de folosirea serviciilor cloud, doar 10% dintre companiile din România utilizând aceste servicii, media în UE fiind de 26%. Mai mult, doar 17% dintre companii au implementate soluţii ERP, iar la nivel UE media este de 34%.

Citeste si:
Glovo lansează serviciul Q-Commerce: livrare la cerere a cumpărăturilor în maxim jumătate de oră

„Această tendință negativă vine pe fondul unei piețe interne subdimensionate, cauzată de gradul mic de digitalizare. Așadar, mai mult de jumătate dintre companiile (57%) care vând produse și servicii în România nu au o prezență online printr-un site. Motiv pentru care am pornit la drum cu scopul de ajuta la digitalizarea României și de a crea servicii digitale cu sens pentru antreprenorii din mediul național și internațional”, adaugă Laurențiu Avramescu, Co-Owner, 2web Software & Services.

În ceea ce privește planurile de viitor, echipa 2web ia în calcul dezvoltarea unei soluții digitale proprii care să permită antreprenorilor accesul facil la experiențe și soluții software inovative. În cadrul comunităților, eforturile 2web Software & Services sunt și în zona de educație și de susținere a mediului pentru start-up-uri, cu scopul de a digitaliza România. 

Retail.ro /  Știri și Noutăți /  România pe ultimul loc în UE la prezența companiilor în online: mai mult de jumătate nu au website-uri, chiar dacă vând produse sau servicii