Lectură de 2 minute

24 Jun 2021 - Știri și Noutăți

Lidl și Kaufland elimină plasticul negru din ambalajele mărcilor proprii și cresc utilizarea plasticului reciclat

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Lidl și Kaufland, parte din grupul Schwarz, vor să elimine plasticul negru din ambalajele mărcilor proprii până la finalul anului 2021 și să folosească plastic reciclat în proporție de 20% în toate ambalajele de plastic ale mărcilor proprii până în 2025.

Deși reciclabil, plasticul negru reprezintă o provocare în ciclul integral de reutilizare, fiind mai dificil de detectat de tehnologia de sortare utilizată în instalațiile comune de reciclare. Procesul ar putea fi simplificat considerabil prin noi procese de detecție, care să poată separa deșeurile de plastic negru la un nivel industrial ridicat. Cu toate acestea, obiectele negre de diferite tipuri de plastic sunt amestecate, iar separarea lor manuală ar consuma resurse considerabile de timp.

Casolete reciclabile la Lidl

Lidl România anunțase încă din 2018 că, până în 2025, își propune ca toate ambalajele utilizate pentru produsele marcă proprie să fie reciclabile în proporție maximă posibilă, dar și să reducă cu 20% cantitatea de plastic utilizată în ambalajele produselor marcă proprie.

Printre măsurile implementate de Lidl România menite să susțină viziunea strategiei REset Plastic se numără și optimizarea ambalajelor folosite pentru carnea ce provine de la furnizorii locali. Astfel, de la finalul lunii aprilie 2021, toate produsele din carne de la furnizorii români sunt vizate de această modificare de ambalaj, incluzând aici peste 90 de articole, atât din sortimentul permanent, cât și din promoțiile de tip in-and-out.

400 de tone de deșeuri reciclate de Kaufland

Kaufland a anunțat încă din octombrie 2018 că va reduce consumul de plastic cu 20% până în 2025 și că va asigura reciclabilitatea în proporție de 100% a ambalajelor din plastic folosite pentru mărcile proprii.

În 2020, românii au reciclat aproximativ 3 milioane de ambalaje, echivalentul a 400 de tone de deșeuri, prin intermediul automatelor de colectare din magazinele Kaufland România din întreaga țară.

Toate măsurile luate de Lidl și Kaufland România în ceea ce privește plasticul se înscriu în strategia REset Plastic a grupului Schwarz.

Citeste si:
PepsiCo România investește peste 2 milioane de dolari în panouri fotovoltaice  
PepsiCo România investește peste 2 milioane de dolari în panouri fotovoltaice  
Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Lidl și Kaufland elimină plasticul negru din ambalajele mărcilor proprii și cresc utilizarea plasticului reciclat