Lectură de 2 minute

26 Apr 2021 - Știri și Noutăți

Lidl schimbă ambalajele produselor din carne proaspătă de la furnizorii români, pentru a reduce consumul de plastic cu până la 40% per caserolă

Anca Olteanu

Lidl România va ambala produsele din carne proaspătă de la furnizorii români într-o caserolă ce folosește mai puțin plastic și poate fi reciclată în proporție maximă. Noile tipuri de caserole vor fi introduse, treptat, începând cu luna aprilie și vor fi folosite pentru ambalarea întregului sortiment de produse din carne de la furnizori locali, constând în peste 90 de articole (carne de pui, curcan, vită, oaie și porc).

Față de soluțiile folosite anterior, în funcție de dimensiunea caserolei, procentajul cu care se reduce consumul de plastic pentru ambalarea fiecărui articol variază de la 17% la 40%.

Până în 2025, Lidl își propune ca toate ambalajele utilizate pentru produsele marcă proprie să fie reciclabile în proporție maximă posibilă, dar și să reducă cu 20% cantitatea de plastic utilizată în ambalajele produselor marcă proprie. Pentru a atinge aceste obiective, unul dintre demersurile Lidl România este optimizarea ambalajelor folosite pentru carnea ce provine de la furnizorii locali.

Noile caserole au capacitatea de a fi reciclate în proporție maximă și pot fi colectate împreună cu deșeurile din plastic.

Caserole noi la Lidl Romania

Caserolele au o folie de tip Easy Open, pentru o desigilare facilă și ambalează produsele din interior în atmosferă protejată, tehnologie ce extinde durata de valabilitate a alimentelor. Mai mult decât atât, caserolele integrează o serie de alveole sub formă de fagure, ce colectează lichidul din carne și o serie de proeminențe cilindrice, care împiedică contactul direct al produsului cu lichidul, contribuind la păstrarea unei culori uniforme a cărnii și păstrarea proprietăților acesteia pentru un timp mai îndelungat.

Citeste si:
Topul retailerilor alimentari în 2020: schimbare de lider, majorări de afaceri și creșterea numărului de angajați

Lidl România renunță la utilizarea absorbantului în ambalajul produselor din carne de pui și curcan de la furnizorii locali, odată cu introducerea noului tip de caserolă. Pentru produsele din carne roșie (vită, oaie și porc), care conțin o cantitate mai mare de lichid, compania înlocuiește absorbantul clasic cu un nou tip de absorbant celulozic, care are capacitatea de a fi reciclat.

REset Plastic, strategia grupului Schwarz

Aceste demersuri ale Lidl România se înscriu în strategia REset Plastic a Grupului Schwarz, pentru a susține viziunea „Mai puțin plastic – închiderea buclei”. Prin REset Plastic, Grupul Schwarz a dezvoltat o strategie ce cuprinde cinci zone de acțiune – de la reducerea cantității de plastic din ambalaje și regândirea design-ului acestora, la reciclare și eliminarea completă a acestui material, până la inovare și educare în domeniu.

Lidl este prezent în 32 de țări din întreaga lume și în prezent operează aproximativ 11.200 de magazine și peste 200 de centre logistice în 29 de țări la nivel mondial.

Citeste si:
Lidl și Kaufland elimină plasticul negru din ambalajele mărcilor proprii și cresc utilizarea plasticului reciclat
Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Lidl schimbă ambalajele produselor din carne proaspătă de la furnizorii români, pentru a reduce consumul de plastic cu până la 40% per caserolă