Lectură de 3 minute

02 Dec 2021 - Știri și Noutăți

Lidl colectează alimente în perioada sărbătorilor de iarnă pentru susținerea comunităților vulnerabile, împreună cu Federația Băncilor pentru Alimente din România

Roxana Vasile

Lidl organizează o nouă campanie de colectare de alimente în perioada sărbătorilor de iarnă, în parteneriat cu Federația Băncilor pentru Alimente din România, pentru al treilea an consecutiv. Prin această acțiune, clienții Lidl pot dona alimente până pe 28 decembrie, în 171 de magazine Lidl din 75 de orașe, pentru beneficiarii celor nouă Bănci Regionale pentru Alimente din: București, Cluj, Roman, Brașov, Oradea, Timișoara, Constanța, Craiova și Galați.

În România, risipa de alimente reprezintă o problemă socială majoră: românii aruncă anual peste 70 kg de alimente/locuitor, în timp ce aproape cinci milioane de persoane trăiesc la limita sărăciei şi au dificultăți în asigurarea hranei, potrivit unui studiu recent ONU, publicat în martie 2021. În plus, dintre toate țările UE, România a înregistrat cea mai mare rată a copiilor expuși riscului de sărăcie sau excluziune socială în 2020 – 41,5%.

Cum sunt colectate alimentele

Lidl România continuă să sprijine comunitățile vulnerabile, printr-o nouă campanie de colectare de alimente, desfășurată până pe 28 decembrie, în 171 de magazine Lidl din 75 de localități. Prin această acțiune, clienții pot dona produse alimentare neperisabile, în cutiile special amenajate cu sprijinul FEPRA, la ieșirea din magazine, după casele de marcat.

Aceste produse vor fi preluate de către Băncile pentru Alimente și distribuite mai departe beneficiarilor finali, în preajma sărbătorilor de iarnă. La această ediție a campaniei de colectare participă toate cele nouă Bănci Regionale pentru Alimente din București, Cluj, Roman, Brașov, Oradea, Timișoara, Constanța, Craiova și Galați.

Retail jobs

Produsele care pot fi donate de către clienți sunt semnalizate la raft în magazinele Lidl participante. Aceste alimente fac parte din categorii neperisabile, care nu necesită o temperatură specială de păstrare, precum: alimente de bază (ulei, făina, zahăr, orez, condimente, ingrediente de copt), conserve de legume, conserve de carne, conserve de fructe, paste făinoase, sosuri, lapte UHT (care se păstrează la temperatura camerei), produse de patiserie ambalate, biscuiți, cafea, ceai, semințe, nuci și fructe uscate, ciocolată, dulciuri, dulceață și gemuri.

Campania de colectare de alimente este a patra acțiune de acest tip desfășurată de Lidl și Federația Băncilor pentru Alimente din România, clienții Lidl donând prin toate aceste inițiative un total de 58,7 tone de alimente care au ajuns la peste 22.000 de persoane din comunități vulnerabile.

Lista completă a magazinelor participante poate fi consultată aici.

Combaterea risipei alimentare în cifre

Prima rețea națională de Bănci pentru Alimente organizată după modelul FEBA are în prezent nouă filiale active în București, Cluj, Roman, Brașov, Oradea, Timișoara, Constanța, Craiova și Galați. În primele 10 luni ale lui 2021, rețeaua Băncilor pentru Alimente a redistribuit peste 2.900 tone de produse alimentare colectate de la companiile partenere rețelei, care au fost distribuite către 136.000 persoane beneficiare din categorii vulnerabile.

Citeste si:
Cooperativa Țara Mea estimează că producția de legume românești crește cu 40% în acest an
Cooperativa Țara Mea estimează că producția de legume românești crește cu 40% în acest an

Lidl România este partener fondator al tuturor Băncilor pentru Alimente din rețeaua națională. Din martie și până acum, pentru îndeplinirea misiunii rețelei, Lidl a donat 200 de tone de alimente. De la începutul parteneriatului din 2016 și până în acest moment, retailerul a investit peste patru milioane de lei în dezvoltarea rețelei de Bănci pentru Alimente din România.

Pentru a contribui activ la reducerea risipei alimentare și la combaterea sărăciei, Lidl a sprijinit înființarea primei rețele de Bănci pentru Alimente din România care funcționează după modelul Federației Europene a Băncilor pentru Alimente (FEBA).

Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este una dintre companiile de pe piața de retail alimentar din Europa. Lidl este prezent în 32 de țări din întreaga lume și în prezent operează aproximativ peste 10.800 de magazine și peste 160 de centre logistice în 29 de țări la nivel mondial.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Lidl colectează alimente în perioada sărbătorilor de iarnă pentru susținerea comunităților vulnerabile, împreună cu Federația Băncilor pentru Alimente din România