Lectură de 4 minute

09 Jul 2024 - Știri și Noutăți

Liderii din sectorul modei urbane: brandurile de blugi care au avut cele mai mari vânzări în ultimul an

Mădălina Dinu

Abonează-te pe  

Liderii din sectorul modei urbane au încheiat ultimul an financiar cu o creștere de 5,9% a cifrei de afaceri agregate. Clasamentul se modifică odată cu intrarea PVH, societatea-mamă a Calvin Klein, și ieșirea G-Star.


PVH

Grupul american PVH intră ca lider în clasamentul modei urbane, în ciuda performanțelor slabe din ultimul an financiar, când vânzările sale au crescut cu 2,1%. De asemenea, proprietarul Calvin Klein și Tommy Hilfiger, al șaptelea mare retailer de modă din lume, se așteaptă ca cifra de afaceri a grupului să scadă cu 6% până la 7% în 2024, notează Modaes.com.

LEVI STRAUSS

Gigantul american al denimului Levi Strauss, considerat un termometru al sectorului, s-a poticnit în anul financiar 2023, cu vânzări staționare și profit în scădere. Levi Strauss a anunțat introducerea unui nou plan strategic al cărui obiectiv principal este reducerea costurilor la nivel mondial. O nouă echipă de management, condusă de Michelle Gass, va conduce acest plan.


AMERICAN EAGLE

American Eagle a încheiat anul financiar 2023 pe un trend ascendent, cu vânzări în creștere cu 5,5% față de 2022 și profit și marjă brută în recuperare, în creștere cu aproape 36%. Compania are un nou plan strategic în vigoare, care își propune să genereze o creștere anuală de 3% până la 5% a profitului operațional în următorii trei ani.

URBAN OUTFITTERS

Grupul american Urban Outfitters a beneficiat de pe urma noilor sale divizii, cu afacerea sa de închiriere de haine Nuuly, în timp ce vânzările brandului său de bază au scăzut. În total, vânzările companiei au crescut cu 7,5% în 2023. La sfârșitul anului, Urban Outfitters avea o rețea de 262 de magazine Urban Outfitters în Statele Unite, Canada și Europa, 237 de locații Anthropologie și 198 Free People.


ABERCROMBIE&FITCH

Abercrombie&Fitch a condus creșterea printre liderii mondiali ai modei urbane în 2023, cu vânzări în creștere cu 15,8% și depășind 4 miliarde de dolari. Planul Always Forward al Abercrombie, lansat în 2023, a dat roade și în ceea ce privește venitul net: profitul net a sărit de la 10 milioane de dolari în 2022 la 335 de milioane de dolari în 2023.


GUESS

Compania americană Guess, unul dintre fanioanele internaționale ale comerțului cu denim, și-a crescut vânzările cu 3,3% în 2023, stimulată de dezvoltarea sa în Europa. Creșterea slabă a permis Guess, totuși, să depășească Kontoor în clasament, iar compania și-a stabilit acum obiectivul de a atinge vânzări de 3 miliarde de dolari până în 2024.

KONTOOR

Kontoor coboară o treaptă în 2023. Spin-off-ul de denim al VF Corporation, proprietarul unor mărci precum Wrangler și Lee, și-a redus cifra de afaceri cu 0,9%, la 2.607 milioane de dolari, fiind singura companie din sector care și-a redus vânzările anul trecut. Spre deosebire de Guess, care l-a depășit în clasament, avântul Kontoor în Statele Unite a amortizat scăderile din Europa și China.

OTB

Grupul italian OTB, proprietar al Diesel, Jil Sander și Margiela, a obținut una dintre cele mai bune performanțe printre giganții modei urbane în 2023. Compania condusă de Renzo Rosso și-a majorat vânzările cu 7,2%, impulsionată de dezvoltarea sa în Asia, unde OTB a crescut cu 74%. Grupul, care intenționează să devină public la sfârșitul anului 2024 sau 2025, vizează o cifră de afaceri de 3 miliarde de euro prin creștere organică și achiziții.

Citeste si:
FOTO | Colecția de vară la Tommy Hilfiger: care sunt articolele vedetă din magazine
FOTO | Colecția de vară la Tommy Hilfiger: care sunt articolele vedetă din magazine

SUPERDRY

Un an al ajustărilor pentru Superdry. Compania britanică, care în prima jumătate a anului 2023 și-a redus vânzările cu 23,5% și a înregistrat pierderi, este în plin proces de restructurare. În aprilie, Superdry a prezentat un plan pe trei ani care include un IPO, închideri de magazine, reduceri de costuri și acorduri de brand pe piețele secundare. Planul a primit sprijin majoritar din partea creditorilor în iunie și a evitat insolvența.


AWWG

All We Wear Group, compania spaniolă care deține Pepe Jeans London, rămâne în clasamentul competitiv al celor mai mari zece operatori din lumea modei urbane, care a văzut operatori precum GStar și Global Brands Group ieșind din top zece. Awwg, care tocmai a adăugat G-III la capitalul său, își propune să atingă vânzări de 850 de milioane de euro în următorii trei ani.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Liderii din sectorul modei urbane: brandurile de blugi care au avut cele mai mari vânzări în ultimul an