Lectură de 3 minute

19 Jun 2021 - Știri și Noutăți

RSA: Jumătate din hainele vândute de brandurile de modă online sunt fabricate din „plastic virgin”

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

Industria fashion apelează tot mai mult la folosirea materialelor din plastic virgin, potrivit unui studiu realizat de The Royal Society for Arts, Manufactures and Commerce (RSA).

 

 

Aproximativ jumătate din hainele vândute de marile branduri de modă din mediul online, precum Boohoo și Asos, sunt fabricate în întregime din materiale provenite din plastic virgin, cum ar fi poliesterul, în ciuda efortului industriei modei de a reduce impactul uriaș asupra mediului, scrie The Guardian.

O analiză a 10.000 de articole de pe site-urile web Asos, Boohoo, Missguided și PrettyLittleThing, efectuată pe o perioadă de două săptămâni în luna mai, a demonstrat că, în proporție de 49%, articolele au fost realizate în întregime din materiale plastice noi, cum ar fi poliesterul, acrilul și nailonul.

Mai mult, în unele magazine, doar 1% dintre articole conțineau țesături reciclate, conform studiului RSA.

,,Este posibil ca aceste țesături să fie ieftine la momentul vânzării, dar fac parte dintr-o economie petrochimică care alimentează schimbările climatice și poluarea”, a declarat Josie Warden, coautor al raportului RSA.

Marile branduri, criticate pentru consumul nesustenabil

Criza climatică a crescut presiunea asupra industriei modei pentru a folosi alte mijloace. În Marea Britanie, 300.000 de tone de îmbrăcăminte sunt arse sau îngropate în fiecare an, iar mărci precum PrettyLittleThing și Missguided sunt criticate pentru încurajarea consumului nesustenabil.

Însă, unii cumpărători tineri s-ar putea să nu realizeze modul în care sunt fabricate diferite țesături, se arată în raport.

Josie Warden a declarat că volumul mare de îmbrăcăminte produs de site-urile online este mult prea mare.

Citeste si:
Schwarz Group, proprietarul Lidl și Kaufland, investește 200 de milioane de euro în extinderea online a celor două lanțuri de magazine
Schwarz Group, proprietarul Lidl și Kaufland, investește 200 de milioane de euro în extinderea online a celor două lanțuri de magazine

,,Nu mai putem folosi materiale plastice pentru a crea articole de îmbrăcăminte prost realizate, care sunt concepute pentru a fi purtate doar de câteva ori. Acestea folosesc cantități mari de energie și creează daune mediului prin producția lor și poate dura mii de ani până se descopun”, a mai spus coautorul raportului.

„Alte materiale, cum ar fi bumbacul și vâscoza, pot crea, de asemenea, probleme de mediu, așa că, în cele din urmă, scara producției trebuie să se schimbe”, a subliniat aceasta.

RSA cere măsuri

Mai mult, după dezvăluirile privind salariile și condițiile slabe din unele fabrici pe care le-a folosit, Boohoo, care deține PrettyLittleThing, a început o revizie completă a lanțului său de aprovizionare. Cu 80% din hainele fabricate fie din bumbac, fie din poliester, retailerul a promis că până în 2025 aceste țesături vor fi reciclate sau mult mai durabile.

Un purtător de cuvânt al companiei a declarat că brandul și-a redus considerabil ultizarea plasticului virgin. Potrivit acestuia, 10% din produsele companiei vor folosi fibre reciclate până la sfârșitul anului 2021 și 25% până la sfârșitul anului 2022.

În plus, RSA solicită o ,,taxă de produse plastice” pe articol pentru îmbrăcămintea importată sau produsă în Marea Britanie din materiale plastice virgine. Însă, guvernul britanic a respins în 2019 recomandările parlamentarilor de a fi implementată o astfel de taxă. Mai mult, sugerează consumatorilor să cumpere mai puțin și să facă mai puține achiziții impulsive.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  RSA: Jumătate din hainele vândute de brandurile de modă online sunt fabricate din „plastic virgin”