Lectură de 4 minute

11 Feb 2021 - Știri și Noutăți

Inteligența artificială domină investițiile în eCommerce în 2021

Angela Alexandru

AI (inteligența artificială) este identificat drept unul dintre principalii factori declanșatori pentru inovația în domeniul fashion e-commerce în 2021, conform unui raport GLAMI, cu date de pe parcursul anului 2020. Totodată magazinele online sunt dispuse să investească în învățarea automată și în instrumentele AI menite să reducă pierderile, dar și să sporească fidelizarea și satisfacția clienților.

Primul motor de căutare online de modă din România, GLAMI, a realizat un raport privind tendințele comerțului electronic. Astfel, în 2020 s-a înregistrat o mare tendință de democratizare și răspândire a AI în e-commerce. În timp ce în trecut doar giganții de comerț electronic foloseau algoritmi de învățare automată (ML) pentru a afla tendințele vânzărilor, acum chiar și micii comercianți sunt dispuși să folosească AI și ML pentru a înțelege piața dinamică a modei, ceea ce le poate oferi șanse mai mari de a avea mai mult succes.

Cum ajută inteligența artificială retailerii online

Potrivit GLAMI, retailerii de modă online văd un potențial în folosirea AI mai ales pentru că poate ajuta în diverse situații.

Un prim beneficiu este faptul că retururile pot scădea. Măsura greșită și croiala nepotrivită sunt încă printre principalele motive pentru returnarea produselor comandate online. AI poate ajuta, începând de la alegerea măsurii potrivite, pe baza achizițiilor anterioare și a produselor returnate. Mulți e-tailers iau în considerare, de asemenea, implementarea de dressing-uri virtuale, realitate virtuală cu posibilitatea ca un client să probeze produsele înainte de a le comanda, cu ajutorul camerei frontale a telefonului său.

Comerțul online de modă se dezvoltă constant și din ce în ce mai des clienții se confruntă cu o paralizie a alegerii, din cauza numărului mare de produse disponibile online ori incapacității de a găsi ceea ce își doresc. Când acest proces devine prea stresant, clienții părăsesc procesul de cumpărături. Cheia pentru a rezolva acest lucru este personalizarea, care poate fi asigurată de folosirea AI - un client trebuie să vadă produsul care i-ar putea plăcea și să găsească foarte rapid ceea ce caută.

Citeste si:
ProfiArt se extinde și deschide al cincilea magazin de artă și hobby în București

Una dintre modalitățile de a face acest lucru este căutarea inteligentă prin imagini: utilizatorul poate face o fotografie și apoi poate găsi aceeași ținută sau o ținută similară pe care o poate achiziționa. Acest lucru este benefic nu numai pentru clienți - căutarea prin imagini pe GLAMI a dublat rata de conversie pentru produsele căutate, un atu semnificativ pentru magazinele online partenere.

Chatbots și asistenții vocali sunt din ce în ce mai căutați de comercianții români în online, mai ales că se estimează că asistenții virtuali AI ar putea reduce costurile de customer support cu 30%, astfel că asistența clienților poate fi asigurată tot prin inteligența artificială. AI va fi utilizat în continuare pentru a prezice vânzările, tendințele și modificările în cererea de produse, prin monitorizarea rețelelor sociale și a altor surse de date, astfel că poate face și evaluări ale inventarului și ale cererii de produse.

Conform unui studiu de caz GLAMI, privind investiția în AI, încă de la izbucnirea pandemiei Covid-19, 47% dintre operatorii online și-au menținut investițiile în instrumente de inteligență artificială, iar 30% dintre comercianți sunt de fapt dispuși să crească aceste investiții. Ca parte a aceleiași analize, prin AI se obțin creșteri în rata de satisfacție a clienților (+25%), pierderi mai mici și reduceri semnificative ale costurilor.

GLAMI, fiind primul motor de căutare de modă online din România, unește sute de magazine într-un singur loc. Mii de produse sunt adăugate în catalog în fiecare zi, așadar AI a devenit parte din procesele zilnice ale jucătorului e-commerce. Mai mult, echipa de dezvoltatori a aflat că prin introducerea automatizării pentru a clasifica produsele, pe baza imaginii și descrierilor, precum și pentru a personaliza experiența clientului online, prin afișarea produselor relevante, pe baza istoricului și comportamentului de navigare, munca a peste 100 de persoane - salariați full-time este economisită, AI ducând și la creșterea conversiilor și sesiunilor, reducând în același timp bounce rate-ul.

Citeste si:
Artesana investește 5 milioane de euro într-o nouă fabrică care va tripla producția de lactate artizanale

Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Inteligența artificială domină investițiile în eCommerce în 2021