Lectură de 3 minute

14 Oct 2020 - Știri și Noutăți

IKEA, vânzări mai mici cu 1,5 miliarde euro, în ciuda creșterii home&deco online în pandemie

Angela Alexandru

IKEA a anunțat vânzări de 35,2 miliarde de euro pentru anul financiar curent ce s-a terminat în septembrie. În ciuda creșterii puternice din online, de aproximativ 60%, IKEA a vândut cu 1,5 miliarde euro mai puțin decât în anul precedent. 

În anul financiar al companiei, care a durat între septembrie 2019 și sfârșitul lui august 2020, magazinele Ikea au reușit să genereze o cifră de afaceri de 35,2 miliarde de euro, scrie Retail Detail.

Conducerea lanțului de mobilier spune că acestea sunt rezultate solide, având în vedere consecințele generate de criza de coronavirus. Retailerul suedez a declarat, de asemenea, că rezultatele sunt mai mici cu 1,5 miliarde, în comparație cu anul trecut când vânzările ajungeau la 36,7 miliarde de euro.

În perioada în care s-a impus la nivel global izolarea și carantina, 75% dintre magazinele IKEA din întreaga lume au fost închise timp de mai multe săptămâni. Lucru care a dus la scăderea numărului de vizitatori în unitățile fizice: pe parcursul anului au ajuns în magazine 706 milioane de clienți, în comparație cu 839 de milioane, câți erau cu un an în urmă.

Cu toate acestea, departamentul online a avut o creștere și a dat un impuls puternic cifrei de afaceri, astfel că platforma a fost vizitată de un miliard de ori mai mult, reprezentând 3,6 miliarde de vizitatori. În plus, vânzările online au crescut cu 60%, în timp ce în 2019 comerțul electronic era de doar 48%. Concret, din cifra de afaceri, 18% dintre vânzările IKEA au fost realizate online.

Citeste si:
Industria de retail, motorul businessului Kangoopack. Afaceri de 24 milioane lei în 2020

Investiții și planuri în timp de pandemie

Ingka, grupul de vânzări cu amănuntul al Ikea, nu publică ciferele de profit, dar arată clar că a avut costuri ridicate din cauza pandemiei de Covid-19. Spre exemplu, lanțul a donat 26 milioane de euro pentru ajutoare de urgență, angajaților li s-au dat stimulente financiare și ore de lucru flexibile.

În acele țări unde s-au primit stimulente guvernamentale, acest ajutor s-a rambursat mai târziu, deoarece, conform propriilor afirmații, redresarea economică a venit mai repede decât reprezentanții Ikea se așteptau. De altfel, în România, IKEA a anunțat de la bun început că nu are intenția de a folosi bani din bugetul de stat pentru plata șomajului tehnic al angajaților.

Mai presus de toate, pentru Ikea, criza din domeniul sănătății a marcat începutul unei transformări accelerate: magazinele au fost folosite ca centre de fulfilment și implementare a serviciului click & collect. Pandemia nu a împiedicat compania să deschidă 26 de magazine noi, prntre care în Shanghai, Seul, Moscova și Tokyo. Ingka Group a achiziționat și proprietăți imobiliare, inclusiv centrul comercial Kings Mall din Londra și Rue de Rivoli din Paris. De curând, brandul a intrat și pe zona de second-hand, inaugurând o unitate în Suedia.

Compania a investit, de asemenea, în soluții 3D și soluții de inteligență artificială, implementate odată cu achiziționarea Geomagical Lab, unde se vor dezvolta machete interactive pentru retailer. Ca parte a obiectivului său de a fi prietenos cu mediul până în 2030, Ikea a mai investit încă 600 de milioane de euro în proiecte de sustenabilitate, ajungând la un total de 3,8 miliarde de euro investiții în acest domeniu.

Citeste si:
PayU: Piața de comerț online din România a ajuns la 7 miliarde de euro anul trecut

Retail.ro /  Știri și Noutăți /  IKEA, vânzări mai mici cu 1,5 miliarde euro, în ciuda creșterii home&deco online în pandemie