Lectură de 2 minute

18 Jan 2024 - Știri și Noutăți

Hugo Boss dezamăgește analiștii în ciuda creșterii vânzărilor cu 16%, după cel mai bun trimestru din istorie

Mădălina Dinu

Abonează-te pe  

Grupul multinațional german Hugo Boss, compania-mamă a mărcilor de modă Boss și Hugo, a publicat primele cifre economice provizorii pentru ultimul trimestru al patrulea și pentru întregul său an fiscal 2023. 

Sursa foto: Iulius

Ambele perioade s-au încheiat la 31 decembrie 2023, perioadă în care compania a continuat să cunoască o performanță extraordinară. Astfel, compania și-a atins cu doi ani mai devreme decât era prevăzut obiectivele de vânzări care vizează depășirea barierei de 4 miliarde de euro cifră de afaceri, obținând așadar un an record, susținut de un ultim și al patrulea trimestru care a fost evidențiat ca fiind "cel mai bun trimestru din istoria" Hugo Boss.

Hugo Boss a înregistrat cu 13% mai multe venituri în ultimul trimestru, dar această creștere are un preț ridicat. Analiștii și investitorii sunt dezamăgiți de rezultate, întrucât acestea continuă să necesite investiții mari.

Hugo Boss, creștere de 13%

În al patrulea trimestru, Hugo Boss a realizat venituri de 1,18 miliarde de euro, reprezentând o creștere de 13%. Consumatorii europeni au ezitat, dar a existat o creștere robustă în America de Nord și Asia. În Asia, vânzările au crescut chiar și cu o treime, în principal datorită noilor clienți. Pentru întregul an, cifra de afaceri a urcat la 4,2 miliarde de euro, față de 3,65 miliarde de euro în urmă cu un an.

Profitul brut (EBIT) a crescut cu peste 20%, ajungând la 410 milioane de euro, dar analiștii consideră în continuare că performanța este dezamăgitoare. Nu numai că au avut așteptări mai mari, dar consideră că Hugo Boss are nevoie de multe investiții continue pentru a menține ritmul vânzărilor. Ei se referă la cheltuielile substanțiale de marketing, dar și la planurile de extindere a centrului de distribuție și de renovare a sediului central. Pentru aceasta, brandul german alocă 200 de milioane de euro, notează retaildetail.eu.

Privind dincolo de acest ultim exercițiu financiar din 2023, în continuarea a ceea ce FashioUnited a declarat deja, după ce a devansat pentru 2023 obiectivele sale pentru 2025 de a atinge o cifră de afaceri de 4 miliarde de euro, Hugo Boss confirmă noul obiectiv stabilit pentru 2025, de a genera vânzări de 5 miliarde de euro pentru acel an, precum și un EBIT de cel puțin 600 de milioane de euro. Previziuni care ar ajunge să definească și să contureze o marjă EBIT de cel puțin 12 procente, față de 9,2 procente în 2022 și 9,8 procente estimate pentru 2023, și asupra cărora vor oferi mai multe detalii despre ghidul lor pentru acest exercițiu financiar 2024, care va coincide cu publicarea, pe 7 martie, a rezultatelor finale consolidate ale companiei pentru exercițiul financiar 2023.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Hugo Boss dezamăgește analiștii în ciuda creșterii vânzărilor cu 16%, după cel mai bun trimestru din istorie