Lectură de 5 minute

20 Jan 2021 - Știri și Noutăți

Cerere foarte mare în magazinele de materiale de construcții, în pandemie. Afacerile Hornbach, în creștere

Angela Alexandru

În perioada celui de-al doilea val de infecții cu coronavirus oamenii cheltuiesc sume semnificativ mai mari pentru a-și înfrumuseța casele sau pentru proiectele de renovare. Românii vor în continuare să-și amenajeze casele, iar trendul constant de la izbucnirea pandemiei se reflectă și în cifrele de afaceri actuale ale Grupului Hornbach, unde cifra de afaceri a crescut cu 20,3%.

Cifrele trimestriale ale grupului Hornbach nu au fost afectate de închiderea pentru publicul larg a magazinelor din Austria și Republica Cehă, în octombrie și noiembrie 2020. Reducerea vânzărilor în regiunile afectate a fost compensată de creșterea continuă din celelalte regiuni, precum și prin recuperarea vânzărilor după ridicarea restricțiilor.

În primele nouă luni ale exercițiului financiar în curs, cifra de afaceri a Grupului Hornbach s-a majorat cu 20,2%, atingând 4.503,1 mil. euro (anul precedent 3.745,3 mil. euro). 

La Hornbach Baumarkt AG (comerț cu amănuntul DIY), care la data de 30 noiembrie 2020 opera în total 161 de magazine mixte de materiale de construcții și grădinărit, precum și magazine online în nouă țări europene, cifra de afaceri netă a crescut în primele nouă luni cu 20,7%, ajungând la 4.224,2 mil. euro (anul precedent 3.449,3 mil. euro). 

Cifrele de afaceri nete ale magazinelor de materiale de construcții Hornbach și ale magazinului online din Germania au crescut în primele nouă luni din 2020/21 cu 24,5%, ajungând la 2.219,4 mil. euro (anul precedent - 1.782,1 mil. euro). Pe o suprafață de vânzare comparabilă, cifra de afaceri în Germania a crescut cu 24,6% (anul precedent 6,2%). În celelalte opt țări europene, cifra de afaceri netă a crescut cu 16,7%, ajungând la 2.004,8 mil. euro (anul precedent 1.717,2 mil. euro). Ponderea externă a vânzărilor a subgrupului Hornbach Baumarkt AG s-a situat astfel la 47,5% (anul precedent 49,1%). Cifra de afaceri din restul Europei a crescut cu 14,3% (anul precedent 8,1%) pe o suprafață de vânzare comparabilă și fără a se lua în considerare influența de curs valutar.

Citeste si:
Grupul L’Oréal vrea ca 95% dintre ingredientele folosite să provină din surse regenerabile până în 2030

Pandemia de coronavirus a contribuit la creșterea afacerii online, care în primele nouă luni s-a majorat cu aproximativ două treimi la nivel de concern.

Cifră de afaceri crescută

Evoluția dinamică a cifrei de afaceri din exercițiul financiar 2020/21 în combinație cu rapoartele de cost îmbunătățite au condus la o creștere substanțială a EBIT-ului ajustat al Grupului Hornbach. Rezultatul operațional (EBIT) ajustat cu efectele rezultatelor nonoperative a crescut cu 59,9%, ajungând la 66,9 mil. euro (anul precedent 41,8 mil. euro) în al treilea trimestru 2020/21, precum și cu 67,2%, ajungând la 401,5 mil. euro (anul precedent 240,2 mil. euro) în primele nouă luni ale exercițiului financiar 2020/21. 

La nivel de subgrup al Hornbach Baumarkt AG, EBIT-ul ajustat a crescut, în primele nouă luni din 2020/21, cu 79,2%, ajungând la 359,8 mil. euro (anul precedent 200,9 mil. euro). Rezultatul per acțiune de magazine de materiale de construcții a fost de 7,50 euro (anul precedent 3,72 euro). Subgrupul Hornbach Immobilien AG a contribuit cu un EBIT ajustat la rezultatul concernului cu 43,7 mil. euro (anul precedent 43,1 mil. euro).

Subgrupul Hornbach Baustoff Union GmbH (HBU), care în momentul actual operează 34 de magazine de materiale de construcții în sud-vestul Germaniei, precum și în două locații apropiate de graniță în Franța (Lorena), a înregistrat, de asemenea, o creștere satisfăcătoare. Aici, cifrele de afaceri au crescut în primele nouă luni cu 13,5%, ajungând la 277,8 mil. euro (anul precedent 244,8 mil. euro). HBU a obținut un EBIT ajustat în valoare de 10,0 mil. euro (anul precedent 5,5 mil. euro).

Citeste si:
Retailerul home&deco Biano a lansat o tehnologie bazată pe inteligență artificială pentru cross-sell

Măsurile restrictive dure impuse în Germania și alte țări în luna decembrie au demonstrate, încă o dată, în mod clar, nevoia oamenilor de activitatea de tip DIY.

Cum afectează restricțiile din pandemie

Restricțiile la nivel național privind vânzările în Germania (de la 16 decembrie 2020 până la 10 ianuarie 2021), în Olanda (de la 15 decembrie 2020 până la 19 ianuarie 2021), în Austria (de la 26 decembrie 2020 până la cel mai devreme 17 ianuarie 2021) și în Slovacia (de la 19 decembrie 2020 până la 10 ianuarie 2021) afectează un total de 129 de magazine. Cu toate acestea, în multe locații, vânzările către clienți comerciali sau meșteri sunt încă posibile, la fel ca și serviciul de rezervare și ridicare, respectiv livrarea mărfii rezervate. 

Germania, Austria și Olanda au înregistrat o evoluție excepțională a cifrei de afaceri în decembrie 2020 până la începutul măsurilor restrictive dure și, recent, au făcut față unui volum mare de vânzări. Alte țări au raportat, de asemenea, o cerere semnificativ mai mare din partea clienților în cursul lunii decembrie, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. 

Consiliul de Administrație consideră că impactul negativ al măsurilor restrictive cunoscute până în prezent asupra evoluției cifrei de afaceri și veniturilor Grupului Hornbach va rămane în mare măsură în marja de prognoză existentă. Prin urmare, este încă de așteptat ca cifra de afaceri a concernului (anul precedent 4,7 mld. euro) să înregistreze o creștere pe un palier situat între plus 13% și plus 17%. În funcție de amploarea potențialelor efecte legate de coronavirus, Consiliul de Administrație se așteaptă ca EBIT-ul ajustat să fie cuprins între 290 mil. euro și 360 mil. euro (anul precedent 227 mil. euro).

Fondată în anul 1877, Hornbach este singura companie din domeniul construcțiilor și grădinăritului care se poate mândri cu o istorie de 6 generații. În acest moment, concernul deține 161 de magazine mixte de materiale de construcții și grădinărit și magazine online, în 9 țări din Europa (Germania, Austria, Olanda, Cehia, Luxemburg, Elveția, Suedia, Slovacia și România), dintre care 7 magazine în România (București Berceni, București Militari, București Balotești, Brașov, Timișoara, Sibiu și Oradea).

Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Cerere foarte mare în magazinele de materiale de construcții, în pandemie. Afacerile Hornbach, în creștere