Lectură de 3 minute

16 Sep 2020 - Știri și Noutăți

Handmade, bio, eco, serie limitată - concepte de succes în e-commerce

Abonează-te pe  

De mai mulți ani, specialiștii în retail online spun că în e-commerce, poate mai mult decât în retailul clasic, este vremea nișelor. Mai exact, au tot mai mare succes nu atât magazinele generaliste, ci magazinele mici, specializate pe o anumită categorie, chiar și foarte restrânsă. Există desigur și website-uri mari, inclusiv de tip marketplace, însă acestea sunt doar câteva, iar un nou proiect lansat pe acest format ar avea nevoie de sume colosale pentru a avea succes. În schimb, chiar și cu buget redus, poți lansa un magazin online profitabil pe o anumită nișă aleasă cu grijă.

Găsim în prezent în comerțul electronic din România magazine online diverse - de exemplu de cosmetice, de produse naturiste, de piese auto, de instrumente muzicale, chiar și nișe mult mai focusate, precum magazine de apicultură, magazine cu alimente vegane, magazine cu abrazivi pentru industria construcțiilor etc. Pe scurt, nu mai este cazul să lansezi spre exemplu un magazin amplu de bricolaj, mai bine te focusezi pe un e-shop care vinde în mod special mașini de tuns iarba și alte produse pentru amenajarea peluzei.

În prezent, cei care doresc să devină antreprenori în mediul online pot aborda concepte "la modă", care atrag largi categorii de public. Este vorba despre magazine online cu produse handmade de orice tip, de la decorațiuni, îmbrăcăminte, accesorii, până la cosmetice și produse alimentare. O altă nișă de mare capacitate este cea cu produse bio - eco. Din nou, se pot vinde atât produse alimentare, cât și nealimentare. Până și îngrășămintele organice sunt pe val în prezent în agricultură, deci se pot găsi numeroase idei eficiente de e-commerce asociate zonei bio - eco.

De asemenea, tot ceea ce este serie limitată atrage atenția, pentru că oamenii doresc să iasă din mulțime și să se evidențieze sau să aibă o relație specială cu produsele pe care le achiziționează. Sănătatea este tot mai importantă pentru consumatori, dar nu este singura motivație. Produsele care protejează mediul înconjurător (cele cu amprentă de carbon minimă sau zero) sunt de asemenea la mare căutare, în ciuda prețurilor mai ridicate. Iată și un mare avantaj al unei astfel de abordări în retail: prețul contează mai puțin, succesul vine de la brand, valori, calitate.

Să lansezi un magazin online este simplu din punct de vedere tehnic, ai nevoie de o platformă de e-commerce, găzduire web la un provider de hosting web de preferat cu datacenter în România, domeniu web cel mai probabil cu extensie .ro. Atenția la detalii este importantă, deci fiecare element trebuie tratat cu seriozitate, nu doar bifat pe o listă. Mai departe, pe lângă alegerea unei nișe cu potențial de succes, este nevoie de foarte multă muncă și de idei inspirate cu privire la abordarea afacerii în sine. Planul contează mult, strategia trebuie să fie una isteață, concurență există online chiar mai intensă decât offline, chiar dacă este adevărat că pe internet ai și avantajul de a avea acces la o piață imensă în ceea ce privește potențialii clienți.

Milenalii, cunoscuți și ca generația Y, sunt foarte atrași de aceste concepte aparte - handmade, bio - eco, serie limitată, protecția mediului, produse etice, inclusiv regionale sau care ajută comunitățile locale. Este bine să fie studiate profile de public înainte de demararea unui astfel de proiect, să se targeteze anumite categorii de consumatori ca țintă directă. Desigur, cu astfel de concepte rezonează astăzi persoane și din alte categorii de public, deci cu atât mai mult există premizele pentru succes.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Handmade, bio, eco, serie limitată - concepte de succes în e-commerce