Lectură de 3 minute

13 Apr 2021 - Știri și Noutăți

Grupul Aaylex, producătorul Cocorico, a înregistrat afaceri de aproape 160 de milioane de lei, în primele 3 luni din 2021

Anca Olteanu

Grupul Aaylex, care deține brandul Cocorico, a raportat pentru primul trimestru din 2021 o cifră de afaceri de 158 de milioane de lei, iar anul acesta se așteaptă să își crească afacerile cu 20%, după ce va introduce produse noi și va extinde vânzările.

„Sesizăm o ușoară revigorare, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, acompaniată de o creștere a preocupării publicului pentru alimentație sănătoasă și echilibrată. Puiul este cea mai frecventă opțiune a consumatorilor pentru mesele din timpul săptămânii. Astfel că estimările noastre sunt că în 2021 cel mai bine vândut produs va fi carnea de pui proaspătă. De asemenea, singurul segment de carne care va continua să crească până în 2030 este acesta, al cărnii de pui”, a declarat Bogdan Stanca, fondator și CEO al grupului AAylex.

În primele trei luni ale anului au fost livrate peste 18.000 de tone de produse din carne de pasăre pe toate canalele de distribuție, iar în topul produselor cu cel mai mare volum de vânzare se numără pulpele și pieptul de pui file. Produsele Cocorico sunt destinate 70% consumului intern și 30% exportului.

Pentru întreg anul 2021, obiectivul este de creștere a cifrei de afaceri consolidată cu 20%, mai ales pe seama introducerii de produse noi și a dezvoltării vânzărilor pe piață.

Investiție de 15 milioane de euro în cârnații de pui

Grupul AAylex anunță că se va concentra pe aceeași direcție precum cea a ultimilor ani: noi facilități de producție inclusiv prin achiziții, cooperări sau chiar unități dezvoltate de la început, de tip greenfield, tehnologii performante, susținerea calității, responsabilitate socială. În 2020, Grupul a avut o cifră de afaceri de 651 de milioane de lei și investiții direcționate în sisteme de producție inovatoare, în cercetare și dezvoltare, în integrarea de noi tehnologii, în lansarea unei noi identități vizuale pentru brandul Cocorico, în noi facilități de producție.

Citeste si:
Leroy Merlin România țintește afaceri în creștere, de 3 miliarde de lei. Francezii deschid 3 magazine până în 2024 și le renovează pe cele vechi

Grupul a marcat o premieră în industria cărnii prin lansarea în luna martie a unui produs unic: Cocorico Original – The Cleanest Chicken Sausage, cârnați 100% din carne proaspătă de pui și condimente naturale, fără nitriți, fără nitrați, fără gluten, fără aditivi/conservanți.

AAylex a investit 15 milioane de euro pentru producerea acestui produs. Suma a fost direcționată pentru construcția de la zero a unei unități specializate, care integrează robotizare și automatizări de ultima oră și condiții speciale de biosecuritate. A inclus, de asemenea, pentru o perioadă de doi ani de zile, etapele de cercetare, testare, stabilizarea rețetei, ambalare specială, construcția brand-ului, asigurarea logisticii și distribuției.

Tendințe în consumul de pui

În ceea ce privește tendințele de consum se conturează un potențial de creștere ponderată. În acest moment, ultimele date arată un consum local de aproximativ 20 kg/an, aflat încă sub media europeană.

În ultimii 4 ani, AAylex Group a investit în total peste 50 de milioane de euro pentru integrarea și consolidarea întregului lanț, de la fermă la furculiță, tot procesul fiind complet natural, în condiții de biosecuritate maximă. Produsele Cocorico sunt destinate 70% consumului intern și 30% exportului în țări din Europa precum Italia, Spania, Bulgaria, Republica Cehă, Cipru, Franța, Germania, Grecia, Marea Britanie, Ungaria și Slovacia etc, precum și piețelor din Orientul Mijlociu.

Citeste si:
Adrian Hutiu a fost numit noul director de operațiuni al Agroland. Primele trei luni din 2021 au marcat cel mai bun trimestru din întreaga activitate a companiei

Grupul AAylex deține fabrici specializate pentru hrana puilor, ferme de reproducție, incubație și creștere a puilor, un abator cu o capacitate anuală de producție de peste 100.000 tone de carne, fabrică de cârnați, unități de ambalare, distribuție și logistică proprie, laboratoare proprii pentru fiecare ciclu de producție în parte, bucătărie industrială unde se efectuează teste pentru produsele gata pentru consum. Grupul are un număr de peste 2.000 angajați. În 2020, cifra de afaceri consolidată a Grupului AAylex a fost de peste 651 milioane de lei.

Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Grupul Aaylex, producătorul Cocorico, a înregistrat afaceri de aproape 160 de milioane de lei, în primele 3 luni din 2021