Lectură de 3 minute

28 Sep 2021 - Știri și Noutăți

Georgescu, Biodeck: Lucrurile merg foarte bine. Facem 80% din cifra de afaceri cu 20% din produsele din gamă

Anca Olteanu

Biodeck, companie de ambalaje sustenabile, produse din plante, se așteaptă la o creștere a cifrei de afaceri cu 20%, după ce anul trecut a înregistrat afaceri de 68,2 milioane de lei, a declarat Adrian Georgescu, director general al firmei, în cadrul webinarului retailTalks: Economie circulară în retailul local.

Pentru a putea urmari acest video te rugam sa accepti plasarea de cookie-uri de marketing. Accepta toate cookie-urile.

„Lucrurile au evoluat foarte bine, au fost câteva modificări în categoriile de vânzare și în ultimul an, sub criza logistică care se resimte în ultimii ani, foarte mulți clienți s-au întors către producătorii autohtoni și aici au mers lucrurile foarte bine. Noi avem peste 300 de produse în gamă și este foarte greu să le producem, dar pe cele pe care le producem am avut creșteri fantastic de bune. Pe celelalte am avut greutăți de aprovizionare, fie materii prime, fie produs finit, dar estimăm că o să fie o creștere de 15-20% față de anul trecut. Deci, anul trecut am avut 13 milioane de euro, iar acum vom fi la 15 milioane de euro”, a declarat Georgescu.

Compania produce la fabrica de lângă București peste 300 de articole, printre care sacoșe, pungi de fructe și legume, pahare și tacâmuri, însă 80% din cifra de afaceri este generată de 20% din gamă.

„Acesta este un lucru absolut normal în momentul în care suntem furnizorii principali de pungi compostabile pentru sectorul de retail. Sacoșele și pungile de legume-fructe sunt locomotiva, dar avem vânzări extraordinare și pe celelalte categorii, pe produsele de unică folosință, compostabile”, explică Georgescu.

Citeste si:
Microferma Ograda Verde extinde livrarea la nivel național, după afaceri de 250.000 euro în primele nouă luni

Biodeck exportă în Spania, Grecia, Serbia

Compania exportă în Spania, Grecia, Serbia și țările scandinave, iar anul acesta cea mai mare parte a exporturilor a fost direcționată către aceste piețe, numărul clienților interesați crescând și pe plan local, mai ales odată cu noua legislație care interzice articolele de plastic de unică folosință și forțează companiile să folosească obiecte realizate din materiale sustenabile.

„În urmă cu câțiva ani, (produsele-n.r.) nu prezentau un interes deloc, pentru că nu era legislația, era cu un an înainte ca valul eco să ia contur, produsele erau văzute ca fiind foarte scumpe, iar achizitorul din lanțul de retail nu se gândea că acel produs va fi vreodată cumpărat la raft. Iată că patru ani mai târziu, lucrurile merg bine. Am încercat să ne listăm pe raft, într-un final am găsit înțelegere, apoi totul s-a construit ca un bulgăre. A văzut un lanț de magazine că există un produs, apoi expunerea a crescut, la fel și vânzările, iar legislația a venit ca un bonus.

Segmentul de retail a fost prima ușă la care am bătut, acum vedem această solicitare și din rândul HoReCa, ei au nevoie de materiale care să îi separe, să îi pună într-o categorie mai premium, dar mai contează și impactul ecologic. Mai ales în era livrărilor rapide, sunt niște patern-uri de comenzi repetate”, a explicat Georgescu.

Webinarul retailTalks: Economie circulară în retailul local a fost susținut de Lidl.

Citeste si:
Black Sea ClimAccelerator: 28 de startup-uri ,,verzi'' primesc granturi de 5.000 și 20.000 de euro și suport pentru dezvoltarea afacerii

Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Georgescu, Biodeck: Lucrurile merg foarte bine. Facem 80% din cifra de afaceri cu 20% din produsele din gamă