În decembrie, FrieslandCampina a anunțat că va reduce 1.800 de locuri de muncă. Acum, motivele devin din ce în ce mai clare: producătorul de lapte a suferit o pierdere netă de 149 de milioane de euro în 2023, față de un profit de 292 de milioane de euro în 2022. O parte din pierdere a provenit din costurile de reorganizare, dar și cererea a scăzut, notează retaildetail.eu.
Veniturile nete au scăzut cu 7,1%, la 13,1 miliarde de euro. Volumele au scăzut, deoarece consumatorii au cumpărat mai rar și cantități mai mici de lapte. Cu toate acestea, aproximativ jumătate din scăderea veniturilor a provenit din efectele negative ale cursului valutar din Pakistan și Nigeria. FrieslandCampina este lider de piață în Pakistan, dar tulburările politice și inundațiile puternice au devalorizat moneda.
Cu toate acestea, compania își menține angajamentul față de țările în curs de dezvoltare, a declarat directorul general Jan Derck van Karnebeek pentru FD. La urma urmei, în special în aceste țări, cererea este în creștere, spre deosebire de Europa, unde atât consumul, cât și producția sunt sub presiune. FrieslandCampina admite că s-ar putea să rămână mai puțini producători de lactate din cauza politicilor privind clima și emisiile de gaze cu efect de seră în Benelux, dar cât de puțini rămân este "greu de prezis".