Lectură de 5 minute

30 Jun 2020 - Știri și Noutăți

Forever 21, online în România! Cum atacă brandul fast fashion piața de eCommerce din Europa

Andra Imbrea

Forever 21, unul dintre cele mai populare branduri fast fashion, revine pe piețele din Europa. După ce anul trecut anunța că închide aproximativ 200 de magazine fizice din Europa și Asia, brandul american a revenit către consumatori cu o nouă strategie. Forever 21 a lansat un magazin online global care vinde în Europa, inclusiv în România, articole de îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii în monedă locală. 

În toamna anului trecut, Forever 21 anunța că va închide 178 din cele peste 800 de magazine pe care le deține în întreaga lume, după ce în octombrie și-a depus cererea de intrare în faliment. La momentul respectiv, reprezentanții companiei din SUA declarau că intenționează să-și reorganizeze modelul de business și să renunțe la unele magazine fizice, în special la cele din Asia și Europa, dat fiind contextul evoluției tot mai bune a brandurilor de fashion în mediul online care afectează retailul brick & mortar.

Se pare că Forever 21 a fost cu un pas înaintea celorlați jucători din retailul de fashion, grav afectați de pandemia de coronavirus care a dus la închiderea magazinelor fizice. H&M și Inditex, cei mai mari jucători la nivel global, au anunțat de curând scăderea vânzărilor și focus pe eCommerce în perioada următoare.

Forever 21, online și în România 

Strategia de a lansa operațiunile online în Europa vine în contextul în care există o cerere tot mai mare pentru produsele brandului după ce anul trecut s-au închis mai multe magazine, susțin reprezentanții Forever 21, potrivit fashionunited.uk.  Magazinul online al Forever 21 oferă posibilitatea de plată în peste 95 de monede, checkout în 25 de limbi, diverse metode de expediere și un proces de returnare ușor și transparent.

În România, Forever 21 permite shopping online de pe site-ul forever21.com în moneda locală. Retailerul permite doar livrare prin curier, nu și pick-up din singura locație Forever 21 din România, magazinul din ParkLake. 

Citeste si:
Cum reinventezi comerțul prin transformare digitală? Participă la crossover-ul anului în materie de evenimente de business - Future Banking meets retailArena – și află!

Forever 21 a intrat pe piața românească în 2016, odată cu deschiderea primului magazin în centrul comercial ParkLake. Brandul american a fost adus de compania Teren Management Europe, francizat exclusiv al Forever 21 în 9 țări din Europa. Ulterior, reprezentanții brandului au deschis cel de-al doilea magazin Forever 21 în Sun Plaza în 2017.

La începutul acestui an, retailerul de fashion a închis magazinul din Sun Plaza, după aproape 3 ani de funcționare. Magazinul avea o suprafață de 2.000 de metri pătrați și comercializa atât articole vestimentare pentru femei, cât și pentru bărbați.

Forever 21, strategie axată pe eCommerce 

Lansarea magazinelor online face parte din noua strategie de expansiune globală a Forever 21, centrată pe comerțul electronic. Vine în parteneriat cu Global-e, furnizorul de soluții de comerț electronic transfrontalier, care permite lansarea magazinelor online în Marea Britanie și Europa pentru a se asigura o „experiență perfectă”, adaptată fiecărei piețe pentru a oferi o experiență de shopping locală, mai scrie fashionunited.uk.

Noua strategie globală a Forever 21 vizează creștere prin eCommerce cu transport internațional către piețele cheie de la centrul de fulfillment din SUA. Extinderea online către Marea Britanie și Europa urmărește succesul înregistrat de brandul fast fashion în țările asiatice și din America Latină de la începutul acestui an.

Citeste si:
Din HoReCa în online. Andreea Micu, Avincis, despre lansarea magazinului online și evoluția în pandemie:

De la implementarea acestei noi abordări, Forever 21 a raportat o „creștere semnificativă” a ratelor de conversie și a numărului de comenzi pe aceste piețe. În Taiwan, ratele de conversie au crescut cu 72% an de an, iar în Australia brandul a obținut o creștere a ratei de conversie de 133% de la lansarea ofertei localizate dedicate.

Forever 21, parteneriat cu Global-e pentru lansarea operațiunilor online 

Prin parteneriatul cu Global-e, Forever 21 vrea să ofere clienților săi ceea ce se numește „o experiență îmbunătățită de cumpărături online”, care a fost adaptată la caracteristicile și preferințele de cumpărături ale pieței.

În Marea Britanie, clienții pot cumpăra cele mai recente colecții de modă ale brandului în lire, cu prețuri care includ și taxe, fără costuri ascunse la livrare. În plus, brandul oferă transport rapid gratuit pentru toate achizițiile de peste 70 de kilograme, un proces ușor de returnare și o aplicație complet nouă Forever 21.

Forever 21 va derula un parteneriat pe zona de soluții de plată cu Klarna, pentru a oferi clienților lor soluții de plată convenabile și eficiente.

„Suntem încântați să oferim colecțiile noastre de modă pe site-ul nostru online global pentru fanii fideli din Marea Britanie și Europa continentală. Consumatorii noștri se așteaptă la o experiență de cumpărare online fără probleme, așa că este vital pentru noi să ne asigurăm că fiecare pas din călătoria online este adaptat nevoilor și preferințelor lor. Soluțiile avansate de localizare transfrontalieră Global-e au fost o parte crucială a creșterii noastre", a declarat Daniel Kulle, director executiv Forever 21.

„În ciuda condițiilor cu care întreaga industrie se confruntă din cauza pandemiei Covid-19, vedem o cerere puternică pentru brandul Forever 21 în Marea Britanie și restul Europei. Suntem dedicați să oferim cea mai bună experiență de cumpărături online atât pentru cumpărătorii noștri din Marea Britanie, cât și pentru alți clienți fideli la nivel global. ”

Creșterea accentuată a numărului de consumatori din Marea Britanie și de pe tot globul care cumpără online, în lumina actualei pandemii COVID-19, subliniază trecerea accelerată de la comerțul fizic la comerțul electronic și nevoia de a gândi și adapta modelele de business și strategia omnichannel mai mult ca niciodată", a adăugat și Matthew Merrilees, director executiv Global-e.

Forever 21 face parte acum din grupul Authentic Brands (ABG) după ce a fost cumpărat la începutul acestui an, într-o tranzacție de 81 milioane dolari. Forever 21 este un brand american fondat în 1984 de Do Won Chang și Jin Sook Chang.

Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Forever 21, online în România! Cum atacă brandul fast fashion piața de eCommerce din Europa