Lectură de 3 minute

29 Mar 2024 - Știri și Noutăți

Feliciu Paraschiv, despre breșele din SGR: Toată lumea a înțeles că dacă nu accepți sistemul SGR îți trimiți clienții la alt retailer

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Unii comercianţi mici au creat ”o zonă gri” pe lanţul de reciclare al Sistemul de Garanţie-Returnare (SGR), în condiţiile în care nu trec ambalajele pe SGR ca să nu-şi piardă clienţii şi dau din buzunar banii către client pe ambalaje, iar clientul le duce la Metro sau la Selgros. „Toată lumea a înțeles că dacă nu accepți sistemul SGR îți trimiți clienții la alt retailer (...) Vreau să vă spun că dacă am intrat în hora reciclării e de horă. Știți cum e la horă: și bătrâni, și tineri, și mai bolnavi și mai trebuie să jucăm toți. Ceea ce vreau să vă spun este că magazinele mici nu vor să-și piardă clienții, a declarat Feliciu Paraschiv, vicepreşedintele Asociaţiei Naţionale a Comercianţilor Mici şi Mijlocii din România (ANCMMR)

Sursa foto: RetuRO

„Magazinele mici nu vor să-și piardă clienții, nu trec ambalajele pe sistemul SGR, pur și simplu dau banii din buzunar către client. Clientul e foarte mulțumit, comerciantul a luat ambalajele și s-a dus la Metro sau la Selgros sau într-o rețea mare de magazine, le-a băgat automat și și-a recuperat banii sau un voucher cu care cumpără marfă. E o zonă gri, e un shortcut al lanțului. N-ar trebui să dăm cu biciul, pentru că practic s-a întâmplat fenomenul pe care îl targetăm. Adică recipientul a ajuns la RetuRo, cu timpul, probabil, vor fi controale, iar lucrurile se vor pune la punct. Dar cum văd eu viitorul? Nu vom putea renunța niciodata definitiv la ambalaje” a afirmat Feliciu Paraschiv, vicepreședinte (ANCMMR) și proprietar al lanțului de magazine Paco.

La rândul său, Julia Lefferman, directorul general al Asociaţiei Berarii României, a replicat că, „acolo unde nu se recuperează garanția, trebuie reclamat un astfel de comportament, întrucât încalcă un drept legal. De asemenea, consumatorul are dreptul să solicite rambursarea în numerar la casa de marcat dacă nu dorește să facă alte cumpărături în magazin.”

Totodată, în cazul în care nu va fi încheiat procesul de înregistrare al micilor comercianți în platformă, va exista o problemă de comercializare a berilor noi, marca SGR, care vor fi din ce în ce mai prezente pe piață începând cu luna aprilie. Acesta fiind unul dintre aspectele critice, care ar trebui analizat cu atenție. Pe de altă parte, Leferman, a subliniat că este foarte important să se reuşească „mobilizarea micilor comercianţi”, astfel încât să semneze contractul şi să devină funcţionali în interiorul sistemului.

„Faptul că pe piață vor fi aceste paralisme între stocurile vechi și cele noi, ridică deopotrivă riscuri de fustări la nivel de consumatori, pentru că trebuie să discearnă între ce are garanție și ce nu, dar sunt aspecte care pot fi depășite și, la final, mesajul meu este că trebuie să avem încredere în faptul că vom putea, în mod real, să rezolvăm problemele cu care ne confruntăm în această etapă de implementare a sistemului de tranziție, de construcție a lui, care totuși se va desfășura pe tot parcursul anului curent, și să avem încredere că în România lucrurile de acest tip se pot întâmpla corect, temeinic și cu eficiența pe care ne-o dorim de pe urma funcționării acestui sistem”, a explicat Leferman.

Experți în economia circulară și reprezentanți ai industriilor implicate sau afectate de punerea în aplicare a sistemului de garanție returnare (SGR) au participa vineri la o dezbatere privind provocările întâmpinate până în prezent în implementarea acestuia, precum și perspectivele de evoluție a acestui program.

La eveniment au fost prezenți, printre alții, Julia Leferman - director general al Asociației Berarii României, Mircea Ilie, expert în economie circulară al Coaliției pentru Economie Circulară (CERC) și Feliciu Parachiv, vicepreședinte al Asociației Naționale a Comercianților Mici și Mijlocii din România (ANCMMR).

Citeste si:
Studiu Danone: românii consumă tot mai multe produse pe bază de plante de la an la an 
Studiu Danone: românii consumă tot mai multe produse pe bază de plante de la an la an 
Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Feliciu Paraschiv, despre breșele din SGR: Toată lumea a înțeles că dacă nu accepți sistemul SGR îți trimiți clienții la alt retailer