Lectură de 2 minute

19 Jan 2024 - Știri și Noutăți

Falsificările din sectorul Modei, cosmeticelor și jucăriilor cauzează, anual, pierderi de 16 miliarde de euro 

Mădălina Dinu

Abonează-te pe  

Potrivit celui mai recent raport al Oficiului Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală (EuIPO), contrafacerea provoacă pierderi anuale de 16 miliarde de euro în sectoarele modei, cosmeticelor și jucăriilor. Nici impactul asupra ocupării forței de muncă nu este minor: raportul vorbește de o destructurare a 200.000 de locuri de muncă. 

 

 

Sursa foto: Unsplash

Generația Z este dedicată pirateriei, chiar dacă este conștientă de dublul rezultat economic și de mediu al acestei afaceri, după cum a constatat Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală (EuIPO).

Atât de mult încât jumătate dintre tineri consideră că este acceptabil să cumpere produse contrafăcute dacă variabila pusă în joc este aceea de a obține un preț mai mic decât cel original. Un alt raport al OCDE a pus un nume pe această problemă: 56% dintre bunurile confiscate în 2020 proveneau din comerțul online. Cea mai mare parte - 51% - erau în mod evident produse de modă, scrie businessInsider.es.

Marți, EuIPO a prezentat din nou problema mai în detaliu: potrivit raportului său, contrafacerea costă anual 16 miliarde de euro în sectoarele îmbrăcămintei, cosmeticelor și jucăriilor.

Cel mai afectat este sectorul modei, cu pierderi de aproape 12 miliarde de euro pe an în venituri, echivalentul a peste 5% din cifra de afaceri. Restul se împarte între produsele de înfrumusețare, cu o scădere a vânzărilor de 3 miliarde de euro (4,8% din cifra de afaceri), și industria jucăriilor, cu 1 miliard de euro, dar cu un impact asupra a 8,7% din vânzări.

Impactul variază de la o țară la alta

Cu toate acestea, produsele piratate afectează unele țări mai mult decât altele, existând diferențe semnificative între tipurile de produse.

Astfel, cu pierderi în volum de vânzări echivalente cu 334 de milioane de euro, Germania este țara cea mai afectată de jucăriile contrafăcute și reprezintă o treime din toate pierderile de vânzări din sectorul jucăriilor din UE.

În ceea ce privește produsele cosmetice, Euipo stabilește că este cea mai puțin afectată divizie de produse, ceea ce nu o împiedică să fie cea mai afectată în termeni absoluți, cu pierderi anuale de 800 de milioane de euro în vânzări.

Citeste si:
Un nou magazin multibrand în AFI Cotroceni: ce găsim la Mamaquilla
Un nou magazin multibrand în AFI Cotroceni: ce găsim la Mamaquilla

Industria modei, cel mai mare sector analizat de studiu în ceea ce privește vânzările, se confruntă cu pierderi de aproximativ 5% în Europa. În fruntea problemei se află Cipru (10,7%), Irlanda (10,2%) sau Luxemburg (9,2%).

Drumul către schimbarea reglementărilor pare mai definitiv și, de asemenea, mai imperativ ca niciodată.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Falsificările din sectorul Modei, cosmeticelor și jucăriilor cauzează, anual, pierderi de 16 miliarde de euro