Lectură de 3 minute

27 Jun 2021 - Știri și Noutăți

Facebook extinde capacitățile de comerț electronic și magazin virtual

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

Facebook adaugă magazine în aplicația WhatsApp și în marketplace. Comercianții și mărcile pot acum să creeze și un magazin web mobil. Realitatea augmentată și căutarea vizuală sunt, de asemenea, introduse, potrivit Retail Detail.

Facebook se concentrează din ce în ce mai mult pe comerțul electronic și vine cu multe noutăți. Rețeaua socială „nu este încă un concurent de comerț electronic pentru Amazon”, a spus Mark Zuckerberg în urmă cu câteva săptămâni, dar este pe deplin dedicată comerțului online.

„Credem că trecerea la cumpărăturile online, social-first, nu este temporară. Unul din trei cumpărători la nivel global afirmă că intenționează să petreacă mai puțin timp în magazin chiar și după ce pandemia s-a încheiat și aproape trei sferturi spun că primesc idei de cumpărături de pe Facebook, Instagram, Messenger sau WhatsApp", a adăugat Mark Zuckerberg.

Astfel, partea de comerț online este introdusă și pe WhatsApp (în prezent doar în SUA) - pe platforma marketplace. Până acum, cumpărăturile erau posibile doar direct prin Instagram.

Astăzi, avem peste 300 de milioane de vizitatori lunari ai magazinelor și peste 1,2 milioane de magazine active lunare. Vom continua să sprijinim redresarea economică prin investiții suplimentare în magazine și renunțarea la taxele pentru vânzătorii de afaceri până în iunie 2022'', se arată într-o postare pe blog.

Facebook adaugă recenzii pentru Instagram

În lunile următoare, evaluările și recenziile vor fi adăugate la Instagram, inclusiv fotografiile și videoclipurile recenziilor de la utilizatori. Mai mult, gigantul va oferi și oportunități de publicitate: magazinele vor primi propriile soluții publicitare pe baza preferințelor de cumpărături ale oamenilor.

„De exemplu, testăm capacitatea companiilor de a trimite cumpărătorii acolo unde este cel mai probabil să facă o achiziție pe baza comportamentului lor de cumpărături”, mai precizează compania.

Ulterior, vor fi posibile și promoții direcționate și oferte personalizate.

Citeste si:
Magazinele nu vor fi închise în weekenduri. Marcel Ciolacu: Nu mai suntem în pandemie
Magazinele nu vor fi închise în weekenduri. Marcel Ciolacu: Nu mai suntem în pandemie

Facebook investește în noi tehnologii

Realitatea augmentată și inteligența artificială sunt fundamentul pentru modul în care oamenii vor face cumpărături în viitor, potrivit lui Zuckerberg. Prin urmare, pe Instagram, compania experimentează deja recunoașterea imaginii.

Anul acesta va începe testarea unei noi funcții de căutare vizuală condusă de AI, unde consumatorii pot găsi produse similare atingând o fotografie sau încărcând propriile lor.

Deși este încă devreme, credem că căutarea vizuală va spori cumpărăturile de pe dispozitive mobile, făcând chiar mai multe piese media pe Instagram care pot fi cumpărate”, se arată în postarea de pe blog.

Două treimi dintre cumpărătorii online spun că vor să încerce lucrurile practic, motiv pentru care realitatea augmentată face posibilă adaptarea virtuală pe Instagram, mai spune compania.

Instagram introduce anunțuri dinamice cu AR, permițând cumpărătorilor să încerce, de exemplu, rujul MAC pe fața lor - sau mai bine zis prin selfie - folosind aplicația.

În cele din urmă, mai multe branduri importante folosesc Live Shopping pe Facebook: Shopping Live vinerea vine în curând, iar brandurile organizează streaming live personalizat pentru spectatori pe platforma de socializare.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Facebook extinde capacitățile de comerț electronic și magazin virtual